spot_img
spot_img

Trem di Melaka jika BN menang

spot_img

MELAKA, 8 Nov — Rancangan membangunkan perkhidmatan pengangkutan awam di Melaka termasuk cadangan sistem trem boleh direalisasikan sekiranya kerajaan pusat mempunyai hubungan yang stabil dan serasi dengan kerajaan negeri.

Presiden MCA Datuk Seri Wee Ka Siong, yang juga menteri pengangkutan sementara, berkata hubungan seperti itu hanya boleh wujud sekiranya calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Tangga Batu, Alor Gajah dan Kota Melaka mendapat mandat pengundi pada Jeneral ke-15. Pilihan Raya (PRU15).

“Ini (pembangunan pengangkutan awam) adalah antara cadangan kerajaan Melaka dan sebagai kerajaan sementara (di peringkat persekutuan), kami berazam untuk melihatnya seperti yang telah kami bincangkan.

- Advertisement -

“Kita cuma perlukan mandat yang lebih besar daripada pengundi supaya rancangan ini dapat dilaksanakan dengan lebih baik,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan walkabout dan bertemu rakyat di pasar malam Lereh dan Kuil Hock Seng Keng di Tanjung Kling di sini pada Isnin.

Turut hadir tiga calon BN Datuk Lim Bang Hong (Tangga Batu), Sharil Sufian Hamdan (Alor Gajah) dan Kon Qi Yao (Kota Melaka).

Wee berkata transformasi perkhidmatan bas henti-henti juga akan dirumuskan semula, manakala projek Laluan Rel Berkelajuan Tinggi juga akan diperhalusi untuk kepentingan terbaik rakyat di Melaka.

- Advertisement -

“Sebab itu penting untuk rakyat menggunakan kuasa mengundi untuk memberi mandat kepada parti yang sama kerana semua perancangan pembangunan lebih baik bergantung kepada keserasian hubungan antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri. Itu elemen utama yang akan memastikan kesinambungan kerja dan dasar ke arah mencapai matlamat bersama,” katanya.

Melaka telah mengadakan pilihan raya negeri tahun lepas dan hanya akan menyaksikan pertandingan bagi kerusi parlimen pada PRU15.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img