spot_img
spot_img

Datasonic terima projek kad pekerja asing bernilai RM140juta

spot_img

KUALA LUMPUR: Datasonic Group Bhd telah memperoleh anugerah bagi pembekalan kad pekerja asing kepada Kementerian Dalam Negeri dengan nilai kontrak bernilai RM140 juta.

Ia berkata dalam makluman kepada Bursa Malaysia, kontrak itu akan berjalan untuk tempoh 36 bulan bermula dari 1 Nov 2022 hingga 31 Okt 2025.

Di bawah terma anugerah itu, Datasonic akan memberikan bon prestasi berjumlah RM2.33 juta kepada Kementerian serta melaksanakan program Latihan Profesional dan Pendidikan Untuk Usahawan Berkembang (Protege) seperti yang ditetapkan oleh kerajaan berdasarkan nilai kontrak dengan minimum. seramai 58 peserta, tanpa kos kepada kerajaan.

- Advertisement -

“Kontrak ini dijangka menyumbang secara positif terhadap pendapatan masa depan dan aset bersih sesaham Kumpulan Datasonic untuk tahun kewangan berakhir 31 Mac 2023 dan tahun-tahun kewangan selepas itu untuk tempoh Kontrak dan tidak akan mempunyai sebarang kesan ke atas modal saham dan pegangan saham pemegang saham besar Kumpulan Datasonic,” kata dalam satu kenyataan dari syarikat.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img