spot_img
spot_img

PRU15 : Syed Saddiq mahu cuti Deepavali 2 hari

spot_img

KUALA LUMPUR, 16 Okt — Presiden Perikatan Demokratik Bersatu Malaysia (Muda) Syed Saddiq Abdul Rahman hari ini menggesa Putrajaya meluluskan cuti Deepavali selama 2 hari.

Syed Saddiq berkata ramai pelajar universiti telah mengemukakan perkara itu kepadanya.

“Ramai yang bertanya kepada saya kenapa cuti Deepavali hanya sehari? Kenapa Hari Raya dan Tahun Baru Cina ada dua hari?

- Advertisement -

“Kebanyakannya pelajar universiti yang merungut, Isnin cuti dan esoknya mereka perlu masuk kelas semula,” tulis Syed Saddiq di laman Facebooknya.

Cuti umum Deepavali jatuh pada 24 Oktober tahun ini, iaitu hari Isnin, yang mana penyandangnya Ahli Parlimen Muar berkata satu hari tidak mencukupi.

“Saya mencadangkan kepada kerajaan Keluarga Malaysia untuk melanjutkan cuti Deepavali. Kasihan mereka. Malah apabila mereka mahu menyambut Deepavali mereka perlu bergegas kembali ke universiti,” tambahnya.

- Advertisement -

Dalam catatan Facebooknya, Syed Saddiq melampirkan tangkapan skrin mesej peribadi yang dihantar kepadanya daripada seorang pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi tempatan yang memetik kekecewaan dalam kalangan pelajar India pada cuti umum Deepavali sehari.

Dalam perutusan itu pelajar itu meminta Syed Saddiq untuk mengetengahkan perkara itu kepada pihak berkaitan supaya beberapa perubahan dapat dilakukan bagi membolehkan pelajar menyambut musim perayaan bersama keluarga.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img