spot_img
spot_img

MyCutiHome memberi impak pendapatan kepada tuan rumah

spot_img

KUALA LUMPUR : Kebangkitan semula sektor pelancongan domestik telah memanfaatkan komuniti luar bandar di Malaysia, dan pendapatan biasa sewaan rumah percutian bukan bandar meningkat satu pertiga. Ia meningkat pada suku kedua 2022 (2Q22) berbanding 2Q19, Jendela Biz mendedahkan dalam laporan terbarunya melalui Tawaran Perniagaan Digital #14 ; MyCutiHome

Ketua Pegawai Eksekutif Jendela Biz, Razrul Anwar Rusli berkata dalam kenyataan akhbar: “Lebih dua tahun sejak permulaan pandemik Covid-19, MyCutiHome terus melihat perubahan dalam perjalanan yang mencipta peluang. Para pelancong begitu bersemangat untuk menerokai destinasi baharu, serta kesan ekonomi positif kepada penduduk tempatan.

“Pembukaan sektor pelancongan telah memperkasakan penduduk tempatan untuk mempelbagaikan pendapatan mereka melalui menjadi hos (tuan rumah) dan membina daya tahan kewangan dalam menghadapi peningkatan kos sara hidup. MyCutiHome komited untuk terus bekerjasama dengan kerajaan dan pihak berkepentingan lain untuk terus memberi inspirasi kepada pelancong domestik untuk menerokai kawasan luar bandar negara, dan membantu memastikan lebih ramai komuniti dapat berkongsi serta memperoleh manfaat pelancongan,” tambahnya.

- Advertisement -

Menurut MyCutiHome, suku terakhir tahun ini menyaksikan Ipoh, Kuah, Semenyih dan Port Dickson muncul sebagai destinasi carian yang menjadi trend untuk penginapan jangka panjang (menginap lebih lama daripada 28 hari) di luar bandar utama di Malaysia.

Begitu juga carian untuk kawasan Marang, Terengganu meningkat hampir dua kali ganda pada 2Q22, meningkat daripada pra-pandemik 2Q19, kata kenyataan itu.

Tinjauan MyCutiHome mendapati rakyat Malaysia bersetuju bahawa pengehosan mewujudkan rangsangan ekonomi di kawasan setempat, dengan 62% percaya bahawa ia bukan sahaja memacu manfaat untuk hos (tuan rumah), tetapi juga perniagaan dalam kawasan tersebut, tambah kenyataan itu.

- Advertisement -

Jendela Biz mempelawa individu atau syarikat untuk memiliki perniagaan digital MyCutiHome. Rujuk di https://jendela.biz/tawaran/mycutihome 

Boleh terus menghubungi (whatsapp) 0124216051 atau support@jendela.biz jika ada pertanyaan lanjut.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img