spot_img
spot_img

Isteri curang tidak dapat dikesan suami

30 tahun *Elie telah curang dengan suaminya sejak 2021 dengan seorang lelaki yang ditemuinya melalui kawan bersama. Elie dan suaminya kawin lari pada 2020 selepas setahun berkenalan. Ini kisahnya, seperti yang dilaporkan untuk diambil baik atau buruk kehidupan. Nama telah ditukar dan butiran telah diubah suai atas permintaan.

Kadang-kadang Berita Tular terasa seperti badan penyiasat pula…

Misi Elie ? Supaya tidak tertangkap semasa menghabiskan masa dengan kekasihnya, *Zawawi

- Advertisement -

Pada masa ini, anda mungkin menyedari bahawa Elie sudah berkahwin tetapi, di sini dia mempunyai hubungan sulit.

Sebelum anda menilai dan menganggap bahawa Elie tidak bahagia dalam perkahwinannya atau tidak dipenuhi, dia akan menjadi orang pertama yang memberitahu anda bahawa anda salah.

Elie sangat gembira dalam perkahwinannya. Suaminya adalah lelaki yang sempurna, perkahwinan mereka lebih daripada ‘baik-baik saja’, dan walaupun apa yang anda fikirkan, hubungan sulit itu tidak menjejaskan perasaan Elie terhadap suaminya. Malah, ia membuatkan Elie lebih menghargainya.

- Advertisement -

Hakikatnya ialah Elie benar-benar tamak. Dia sentiasa suka menjadi pusat perhatian dan suka rasa diingini.

Ada sahaja sesuatu yang diingini Elie untuk meningkatkan ego dan harga dirinya.

Cinta pandang pertama?

Apabila Elie pertama kali bertemu Zawawi pada 2018 di sebuah majlis dengan rakan, dia terpesona.

Zawawi seorang lelaki yang tinggi, cergas, dan sangat kacak. Kepintarannya, mata dan rambut coklat lembutnya membuatkan Elie terpikat. Pada masa itu, mereka berdua sudah mempunyai hubungan dengan orang lain, bermakna mereka hanya boleh berkawan. Namun, mereka tetap berhubung dan akan berjumpa antara satu sama lain di majlis atau acara sosial.

Beberapa bulan dalam persahabatan mereka, Elie mengetahui bahawa tarikan itu tidak menepuk sebelah tangan, dan Zawawi juga tertarik dengan Elie.

Ia membahagiakan tetapi sukar dan rumit pada masa yang sama. Hubungan itu membuatkan Elie sedar bahawa Zawawi mungkin bukan jodohnya, walaupun sebaliknya hati dan perasaan Elie inginkan.

Pekerjaan Zawawi membawa dia berpindah ke tempat lain. Jadi, apabila dia mendapat berita bahawa dia perlu berpindah, Elie tahu ini adalah pengakhiran untuk hubungan mereka berdua.

Tidak mungkin hubungan mereka dapat bertahan dengan perbezaan jarak perjalanan lapan jam. Elie tidak mahu ia berpanjangan.

Pada tahun 2019, Elie bertemu suaminya; yang dikatakan cinta mutlak dalam hidupnya. Segala yang Elie rindukan pada Zawawi, semuanya ada pada suaminya.

Elie dan suami berkahwin dalam satu majlis ringkas di Chiang Mai sejurus sebelum pandemik Covid19 dan PKP. Pada ketika ini, Elie memikirkan Zawawi bahawa keputusan yang dilakukan sebelum ini adalah tepat.

Kemudian, dia kembali

Di tengah-tengah pandemik, Zawawi pulang untuk lebih dekat dengan rakan dan keluarganya.

Akhirnya, Elie dan Zawawi berhubung semula dan berasa sangat baik untuk meneruskan hubungan antara mereka. Mereka bercakap tentang hidup yang telah berubah sejak kali terakhir mereka bertemu.

Apabila Elie memberitahu Zawawi bahawa dia telah berkahwin, wajah Zawawi berubah, dan Elie merasakan sedikit kekecewaan pada Zawawi.

“Saya akan sentiasa menyayangi awak,” kata Zawawi sambil mereka berpelukan selamat tinggal, tidak tahu sepenuhnya sama ada mereka akan berjumpa lagi kerana hidup mereka berdua telah banyak berubah.

Beberapa minggu kemudian, Zawawi menghantar mesej kepada Elie untuk memberitahu yang dia terluka dengan perkahwinan Elie tetapi mahu terus berjumpa dengannya.

“Saya lebih suka mempunyai awak dalam hidup saya sebagai kawan atau dalam apa jua kapasiti yang mungkin daripada tidak mempunyai awak sama sekali,” tulis Zawawi. Baris itu terus keluar dari novel percintaan, dan Elie telah merasakan hati yang tidak dapat dijelaskan.

Lain masa mereka berjumpa, mereka teringat masa lalu. Semasa mereka berbual dan bergelak ketawa dalam gurauan, Elie menyedari bahawa perasaannya terhadap Zawawi pernah mati.

Malam itu, Elie kembali bertemu Zawawi, dan selepas menonton sitkom yang mereka gemari bertahun-tahun lalu, mereka terlanjur bersama.

Seks itu tidak bagus, memandangkan mereka telah melakukan lebih baik pada masa lalu. Elie sedar bahawa apa yang mereka berdua lakukan adalah salah.

“Kita tidak boleh melakukannya lagi,” kata Elie sambil meninggalkan Zawawi untuk malam itu. Zawawi bersetuju.

Beberapa hari selepas itu, Elie terfikir tentang Zawawi dan segera menghantar mesej kepadanya: “Seks itu tidak bagus, bukan? Maksud saya, memandangkan sejauh mana prestasi kita pada masa lalu.”

“Tidak, kita telah melakukan yang lebih baik, saya setuju. Patutkah kita melakukannya sekali lagi?”

Mereka kembali melakukannya. Mereka bertemu satu sama lain sekali setiap minggu dan cuba mengukir masa untuk bertemu bila-bila masa yang mereka boleh.

Apakah pengakhirannya ?

Mereka perlu berhati-hati..

Sebagai kekasih wanita yang sudah berkahwin, Zawawi bertimbang rasa, dia tidak mengharapkan lebih daripada yang dia dapat, dan dia tidak mendesak Elie.

Sebenarnya, setiap kali Elie bertemu Zawawi, dia memberitahu dirinya bahawa ia akan menjadi kali terakhir, dan dia tidak akan melakukannya lagi. Elie rasa bersalah atas apa yang dia lakukan kepada suaminya, namun dia sangat menyayangi Zawawi, Elie tidak mahu melepaskannya lagi.

Untuk menghiburkan dirinya, Elie mengingatkan dirinya bahawa hubungan sulit itu tidak menjejaskan hubungannya dengan suami.

Keakraban dan hubungan rumahtangga kekal kukuh seperti biasa. Keutamaan Elie akan sentiasa kepada suami, dan Zawawi tahu perkara itu.

Selama setahun ini, Elie telah curang dengan suaminya, dan dia tidak pasti ke mana arah akan berlaku dengan Zawawi. Sekarang, Elie sudah biasa mempunyai dua lelaki dalam hidupnya yang tidak dapat dia bayangkan hidup tanpa salah satu daripada mereka.

Akhirnya, Elie tahu hubungannya dengan Zawawi perlu berakhir tetapi buat masa ini, dia cuba untuk tidak memikirkannya.

Pada suami Elie, tidak pasti adakah Elie akan mengaku. Dia tahu ia mungkin perkara yang betul untuk dilakukan, tetapi, jika ia tidak mencederakan sesiapa pada masa ini, patutkah dia menjadi jujur ?

Berhati-hati .. situasi ini banyak berlaku di dalam kehidupan sekeliling kita. Ambil ini sebagai pedoman. Kuatkan agama di dalam kehidupan. 

 

comments

Terkini

spot_img
spot_img