spot_img
spot_img

LTAT beri bonus

spot_img

KUALA LUMPUR (17 Ogos): Menteri Pertahanan Kanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein pada Rabu (17 Ogos) mengumumkan pembayaran khas sekali sahaja sehingga RM500 kepada pencarum, sempena sambutan Jubli Emas Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).

Beliau berkata tawaran itu adalah hasil inisiatif transformasi LTAT, berikutan kelulusan Rang Undang-undang Tabung Angkatan Tentera (Pindaan) 2022 di Dewan Negara baru-baru ini.

Beliau berkata permohonan pengeluaran boleh dibuat melalui aplikasi MyWira dari 10 Okt hingga 10 Dis, dan pembayaran fasa pertama akan dibuat pada 19 hingga 23 Dis.

- Advertisement -

“Tawaran ini sebagai tanda menghargai jasa dan pengorbanan warga Mindef (Kementerian Pertahanan) khususnya para penyumbang,” katanya selepas merasmikan pelancaran bendera Jalur Gemilang sempena sambutan Hari Kebangsaan kementeriannya dan sambutan Jubli Emas ke-50 LTAT. di Wisma Pertahanan di sini.

Hishammuddin turut mengumumkan dana tambahan RM2 juta kepada LTAT sempena sambutan Hari Pahlawan 2022 daripada lima syarikat tempatan iaitu Dhaya Maju Infrastructure Asia Sdn Bhd, Affin Bank Bhd, Boustead Holdings Bhd, Pharmaniaga Bhd dan LBS Foundation.

Hishammuddin turut menggariskan beberapa pencapaian cemerlang kementerian dalam tempoh enam bulan pertama tahun ini, walaupun diselubungi kontroversi berhubung tular skandal projek kapal tempur pantai (LCS) Tentera Laut Diraja Malaysia.

- Advertisement -

“Tentera Udara Diraja Malaysia akan menerima dua lagi pesawat CN235 pada September ini. Satu pesawat telah pun siap dan ditempatkan di bawah Skuadron No.1 di Pangkalan Udara Kuching.

Beliau juga berkata bahawa yang pertama daripada lima poliklinik tentera yang dirancang telah siap di Kem Penrissen di Kuching.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img