spot_img
spot_img

Mothercare dari online kepada kedai fizikal

spot_img

KUALA LUMPUR (16 Ogos): Kim Hin Joo (Malaysia) Bhd, pengendali runcit kedai Mothercare, kedai mainan The Entertainer dan cawangan Early Learning Centre (ELC) di Malaysia, akan terus menumpukan usaha merombak perniagaan asasnya.

Mereka juga merancang untuk membuka lebih banyak kedai, memandangkan kedai fizikal itu terus menyumbang 90% daripada pendapatannya, kata pengarah urusan kumpulan itu.

Mereka telah menetapkan rancangan untuk merombak 10 daripada 21 kedai Mothercare di Malaysia tahun depan bagi memberikan pengalaman yang lebih baik kepada pelanggannya dan mereka juga mengintai beberapa lokasi untuk pembukaan cawangan baharu, termasuk di Ipoh, Melaka, dan Miri.

- Advertisement -

“Pengguna masih lebih suka kedai fizikal apabila membeli-belah untuk produk bayi, kanak-kanak dan ibu bersalin, berbanding pembelian dalam talian yang memfokuskan pada perbandingan harga, dan sejak ekonomi dibuka semula, pendapatan dalam talian kami sebenarnya telah menurun daripada 15% kepada 10%.

Bagaimanapun, mereka masih belum menggunakan semua hasil daripada tawaran awam permulaan (IPO) yang diperoleh pasa tahun 2019. Syarikat itu memperoleh jumlah hasil kasar sebanyak RM32.68 juta daripada terbitan awam tersebut dan sehingga 31 Mac 2022, mereka hanya menggunakan RM26.73 juta.

Melawan trend e-dagang, terutamanya semasa wabak, syarikat itu menyaksikan penurunan dalam jualan secara menyeluruh.

- Advertisement -

Menurut kajian mereka, orang ramai masih mahu menyentuh dan merasai produk, jadi melihat kepada kemerosotan dalam fesyen serta teknologi, namun ini juga tidak bermakna syarikat akan mengabaikan jualan dalam talian, malah mereka sedang merombak sistem back-end untuk memenuhi keperluan dalam talian. pembelian, terutamanya ciri klik dan kumpul.

Sementara itu, syarikat itu juga telah melancarkan kedai utama Mothercare di Suria KLCC untuk meningkatkan lagi pengalaman membeli-belah pelanggannya dan selaras dengan strategi omnichannel syarikat untuk menambah baik semua titik sentuh pengguna di Malaysia.

Seluas 13,000 kaki persegi, kedai utama Mothercare yang baru diubah suai di Suria KLCC menampilkan beberapa zon pengalaman utama yang menyediakan ibu bapa dan bakal ibu bapa dengan pendedahan hands-on komprehensif yang boleh memudahkan mereka membuat keputusan yang lebih baik untuk kegembiraan mereka.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img