spot_img
spot_img

Apple Pay dengan sokongan bank tempatan kini di Malaysia

spot_img

Perkhidmatan pembayaran mudah alih Apple Pay kini boleh diakses di Malaysia dengan Maybank, AmBank dan Standard Chartered bertindak sebagai bank-bank sokongannya.

Pengguna Apple di Malaysia kini boleh membuat pembayaran tanpa sentuh menggunakan peranti iOS seperti iPhone dan Apple Watches.

Mereka yang menggunakan kad Visa dan Mastercard daripada bank termasuk AmBank, Maybank dan Standard Chartered Bank boleh mula menggunakan Apple Pay. Manakala kad American Express boleh link dengan Apple Pay pada akhir tahun ini.

- Advertisement -

Antara beberapa syarikat perniagaan yang akan mula menggunakan Apple Pay ialah KFC, Maxis, Machines, McDonald’s, Mydin, Pizza Hut, Starbucks, U Mobile, Uniqlo, Village Grocer dan Watsons, Shopee, Sephora, Atome dan Adidas.

Jennifer Bailey, naib presiden Apple Pay dan Apple Wallet berkata membawa perkhidmatan itu ke Malaysia akan menjadikannya lebih mudah, selamat dan lebih selamat untuk menggunakan iPhone, Apple Watch, iPad dan Mac untuk pembayaran.

Untuk menggunakan perkhidmatan tersebut, anda hanya boleh memegang iPhone atau Apple Watch anda berhampiran terminal tanpa sentuh dan mengesahkan menggunakan Face ID atau Touch ID. Apabila membuat pembelian di Safari, pelanggan boleh menggunakan Apple Pay tanpa perlu membuat akaun, memasukkan PIN, mengisi borang yang panjang atau menaip maklumat penghantaran dan pengebilan berulang kali.

- Advertisement -

Setiap pembelian Apple Pay disahkan dengan Face ID, Touch ID atau kod laluan peranti, serta kod keselamatan dinamik yang unik.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img