spot_img
spot_img

Latif Bandi bebas

spot_img

JOHOR BAHRU: Mahkamah Sesyen di sini hari ini membebaskan bekas anggota Exco (exco) Johor Datuk Abdul Latif Bandi, anaknya dan seorang perunding hartanah atas pertuduhan rasuah dan pengubahan wang haram, membabitkan RM35.7 juta.

Hakim Kamaruddin Kamsun membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap ketiga-tiga mereka.

Abdul Latif, 56, didakwa atas 33 pertuduhan rasuah dan 13 pertuduhan pengubahan wang haram, manakala anaknya, Ahmad Fauzan Hatim, 30, didakwa atas empat pertuduhan pengubahan wang haram dan perunding, Amir Shariffuddin Abd Raub, 49, didakwa dengan 33 pertuduhan rasuah dan empat pertuduhan pengubahan wang haram.

- Advertisement -

Mereka didakwa pada 14 Jun 2017 dan pada 21 April 2019, mahkamah melepas dan membebaskan ketiga-tiga mereka daripada semua pertuduhan selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie.

Bagaimanapun, pada 7 Nov 2021, Mahkamah Tinggi memerintahkan bekas pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan Negeri dan kedua-duanya membela diri atas 37 pertuduhan, berikutan keputusan hakim Datuk Abu Bakar Katar bahawa Mahkamah Sesyen telah tersilap dalam pertuduhan. keputusan. – Bernama

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img