spot_img
spot_img

Elon Musk didakwa ada hubungan sulit dengan isteri pengasas Google

spot_img

Elon Musk didakwa menjalinkan hubungan sulit dengan isteri rakan baiknya, Sergey Brin, salah seorang bilionaire dan pengasas Google sehingga menyebabkan tali persahabatan mereka terputus.

Persahabatan yang lama terjalin antara jutawan Elon Musk dan Sergey Brin berakhir selepas Musk didakwa mempunyai hubungan sulit dengan isteri Brin tahun lalu, yang membawa kepada perceraian pasangan itu, lapor Wall Street Journal Ahad.

- Advertisement -

(Sergey Brin dan bekas isterinya Nicole Shanahan)

Hubungan sulit antara Musk dan Nicole Shanahan Brin berlaku pada bulan Disember di festival Art Basel di Miami, manakala Shanahan dan pengasas bersama Google Sergey Brin telah berpisah tetapi masih berkongsi rumah, sumber tanpa nama memberitahu Jurnal (pada masa itu, Musk baru putus perhubungannya dengan penyanyi Grimes.

Brin dilaporkan memfailkan perceraian dan berkata puncanya ialah perbezaan yang tidak dapat dibaiki.

- Advertisement -

Sumber berkata, Musk berlutut dan memohon ampun dari Brin pada suatu parti tahun ini, tetapi Jurnal melaporkan masih terdapat ketegangan antara dua bilionaire itu, dengan Brin memberitahu penasihat kewangannya untuk menjual pelaburan peribadinya dalam firma Musk.

Musk dan Brin sebelum ini berkawan rapat selama bertahun-tahun, dengan Musk sering tinggal di rumah Brin jika dia ke Silicon Valley, dan Brin pernah berkata dia lebih suka menyerahkan berbilion-bilionnya kepada Musk dan bukannya badan amal selepas kematiannya.

Wakil untuk Musk, Brin dan Shanahan belum menjawab permintaan Forbes untuk mendapatkan komen.

$253.4 bilion. Itulah nilai Musk, menurut Forbes, menjadikan CEO Tesla dan SpaceX sebagai orang terkaya di Bumi. Brin—yang mengasaskan Google bersama Larry Page dan sebelum ini berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Alphabet, syarikat induk Google—bernilai dianggarkan $89.9 bilion.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img