spot_img
spot_img

Disiasat polis akibat makan anak jerung

spot_img

Polis China sedang menyiasat seorang vlogger makanan China selepas dia berkongsi klip strim langsung di mana dia sedang menikmati sajian bayi jerung putih besar yang berada dalam sepsis terancam.

Influencer itu dikenali sebagai Tizi, menyiarkan strim langsung di Douyin dan Kuaishou, di mana dia telah menarik jutaan pengikut untuk pilihan makanannya yang berani dan pelik. Dia sering memakan haiwan yang jarang dimakan, kemudian dimasak dalam kuali besar dengan rempah dan minyak, seperti burung unta dan buaya sebelum ini.

Dalam klip video yang dimuat naik pada hari Selasa lepas, yang kini telah dibuang dari media sosialnya, Tizi dilihat memakan ekor anak ikan jerung yang dipanggang dan berkata “sedap.”

- Advertisement -

Dia kemudian memotong baki anak jerung itu dan merebusnya dengan pelbagai rempah.

Tizi mendakwa dalam videonya bahawa haiwan itu dibeli secara sah dan bahawa ia “boleh dimakan” dan “dibiakkan dalam kurungan.” Ramai pengguna internet, bagaimanapun, meragui dakwaan vlogger itu.

- Advertisement -

Berikutan videonya, polis di Nanchong, wilayah Sichuan di barat daya China, menerima laporan dan memulakan siasatan terhadap video Tizi itu. Dia sejak itu menafikan memakan spesies terancam dan telah mendapatkan penasihat undang-undang.

“Saya membelinya secara sah dan saya sedang mencari peguam. Netizen ini bercakap kosong,” Tizi memberitahu Red Star News.

Pengguna platform sosial media Weibo melahirkan rasa terkejut dengan klip video Tizi itu.

“Selepas menonton video Tizi ini, saya… terdiam,” tulis seorang pengguna.

“Saya telah menonton beberapa video beliau. Dia makan burung unta bersama dua adik perempuannya. Satu saat mereka bermain dengan gembira bersama burung unta, kemudian mereka menangkap kaki burung unta dan mengunyah. Mulut mereka penuh dengan minyak, seperti dua zombi gila. [Ia] kelihatan mengerikan,” komen netizen lain.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img