spot_img
spot_img

Rumah Iron Man dijual RM100juta

spot_img

“Rumah Kaca” di La Jolla, California, yang diilhamkan oleh rumah agam Razor Point Tony Stark dalam siri filem “Iron Man”, telah dibeli $20.8 juta (RM100 juta), menurut broker hartanah.

Hartanah itu telah disenaraikan oleh Josh Altman dan Matt Altman, pasangan saudara Douglas Elliman, untuk $24.995 juta pada bulan Jun. Mereka menemui pembeli dalam masa seminggu, dan jualan ditutup pada hari Isnin, kata broker itu.

- Advertisement -

Penjual rumah seluas 11,545 kaki persegi itu ialah Donald Burns, bekas ketua eksekutif magicJack, sebuah platform yang membolehkan pengguna membuat panggilan telefon dari komputer mereka. Dia membeli rumah itu untuk kira-kira $14.1 juta pada 2011 dan menghabiskan hampir tiga tahun mengubahsuainya, katanya kepada The Wall Street Journal Ogos lalu apabila dia meletakkannya di pasaran dengan harga $30 juta. Penyenaraian dengan Coldwell Banker ini telah dikeluarkan dari pasaran pada April 2019.

Identiti pembeli, yang diwakili oleh adik-beradik Altman dan Stephen Sweeney, juga dari Douglas Elliman, yang kesemuanya tidak dapat memberi komen, belum didedahkan. Surat perjanjian itu masih belum muncul dalam rekod harta dalam talian.

- Advertisement -

Direka oleh arkitek Wallace E. Cunningham, rumah moden ini terletak berhadapan dengan tebing yang curam dan bergerigi dan mempunyai pemandangan laut yang luas.

Kediaman itu ada empat bilik tidur, ruang tamu bulat, bilik keluarga, perpustakaan, bilik tayangan, bilik biliard dan dua dapur. Di luar, terdapat kolam renang yang dipanaskan, spa, dapur, teres atas bumbung dan garaj.

Terdapat juga bilik tetamu berkembar dengan dua bilik tidur, menurut penyenaraian dengan Douglas Elliman.

Jualan $20.8 juta itu adalah jualan hartanah kediaman paling mahal di La Jolla untuk tahun ini, menurut Douglas Elliman.

Burns, yang tinggal di Palm Beach, Florida, dan berkhidmat sebagai presiden yayasan tidak berasaskan keuntungan, tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan ulasan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img