spot_img
spot_img

Tak dapat harta pusaka RM37 juta sebab menganggur

spot_img

Seorang wanita Australia telah disekat daripada mewarisi harta bapanya £7 juta (RM37.8 juta) kerana dia tidak mempunyai pekerjaan.

Clare Brown dari Sydney, kini meminta hak wasiat bapanya di mahkamah, dengan alasan bahawa syaratnya untuk mendapatkan harta pusaka itu adalah tidak realistik.

Brown kini masih hidup dengan bayaran kebajikan bersama isterinya Lauren dan anak perempuan mereka yang berusia setahun, lapor Daily Star.

- Advertisement -

Brown akan mewarisi £6.82m (RM36.83 juta) yang ditinggalkan oleh bapanya yang merupakan broker saham yang berjaya. selepas kematian bapanya pada Januari lalu. Tetapi ia mesti memenuhi syarat bahawa Brown wajib mendapat pekerjaan atau menyumbang sesuatu kepada masyarakat.

Clare Brown, bagaimanapun, mendakwa dia tidak boleh bekerja kerana dia mempunyai masalah kesihatan Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) dan juga telah didiagnosis dengan autisme.

“Bolehkah anda berhenti dengan memaksa saya mendapat pekerjaan ?. Ia tidak akan berlaku. Saya akan sentiasa bangkrup (kalau disuruh mencari kerja dan tidak dapat wang harta pusaka) dan tidak boleh berbuat apa-apa mengenainya,” katanya, mendakwa dia “didera secara kewangan” oleh bapanya.

- Advertisement -

Sementara itu, Lauren berkata isterinya bergelut dengan tugas harian, sambil menambah bahawa mereka mempunyai banyak perkara asas kehidupan yang tergendala.

Keluarga Clare Brown, bagaimanapun, berkata semua itu hanyalah alasan.

“Satu klausa (satu-satunya syarat) adalah untuk mendapatkan pekerjaan. Fasal kedua ialah menyumbang sesuatu kepada masyarakat.’ Tandakan dua kotak’ itu dan akses semua wang yang anda suka, “kata sepupu Clare, Jimmy.

“Kami ingin dia mendapat pekerjaan dan menyumbang kepada masyarakat. Daripada dia bersetuju dengan kehendak ayahnya yang sudah meninggal, dia tetap mahu melwan wasiat itu,” tambahnya, sambil menyatakan keluarga itu tidak mahukan apa-apa selain menyayanginya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img