spot_img
spot_img

Politikus muda UMNO ajak Tun M bersemuka

spot_img

KUALA LUMPUR, 14 Mei — Ahli politik Umno Isham Jalil hari ini menjemput Tun Dr Mahathir Mohamad ke sessi perbincangan terbuka mengenai masa depan Malaysia.

Ketua Penerangan Umno Selangor itu berkata beliau mewakili generasi muda yang melihat dunia sangat berbeza daripada mereka pada era Tun Dr Mahathir, sambil menambah bahawa beliau ingin bercakap dengan ahli parlimen veteran itu secara langsung daripada berbuat demikian melalui media sosial.

“Dengan segala hormatnya, saya ingin menjemput Tun jika beliau ada masa.

- Advertisement -

“Bukan untuk berdebat atau untuk tujuan politik, tetapi untuk bercakap secara terbuka mengenai dasar dan hala tuju negara secara saintifik dan sivil,” kata Isham dalam akaun Facebooknya.

Beliau berkata mereka boleh membincangkan kelemahan ringgit, ekonomi, kedaulatan undang-undang, masa depan Malaysia serta pandangan perdagangan mengenai apa yang mereka fikirkan sebagai penyelesaian terbaik untuk menyelesaikan masalah negara.

“Tun mempunyai lebih banyak pengalaman berbanding saya dan Tun pernah memegang jawatan kanan dan menerajui negara sedangkan saya hanya orang biasa, tetapi saya mewakili generasi muda yang menghadapi cabaran dunia baharu berbeza daripada generasi Tun.

- Advertisement -

“Oleh kerana saya dan Tun sering berbeza pandangan dan hanya membuat komen di Facebook, mungkin lebih baik kita bertukar pendapat secara terbuka secara bersemuka,” kata Isham.

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img