spot_img
spot_img

Mo Salah mahu gaji setaraf bintang Premier League lain

spot_img

Penyerang sensasi Liverpool Mohamed Salah berkata halangan kontraknya di Anfield bukan semata-mata “mengenai wang” tetapi dikatakan lebih kepada ragu-ragu tentang masa depan jangka panjangnya di kelab itu.

Salah dan Liverpool tidak persefahaman dengan sambungan kontrak semasanya, yang akan tamat pada musim panas 2023. Pemain kelahiran Mesir itu sedang mendapatkan kontrak yang sama dengan pemain Liga Perdana ternama lain, iaitu dengan bayaran tertinggi dan komen terbarunya ini, diberikan kepada majalah Four Four Two .

Ditanya sama ada dia pasti akan kekal di Liverpool selepas musim depan, Salah juga berkata bahawa dia tidak pasti, tetapi memberi bayangan yang peminat pasukan itu tahu apa yang dia mahukan.

- Advertisement -

Salah akan berumur 30 tahun pada musim panas depan dan telah ditawarkan pakej menarik semampu bajet Liverpool yang akan menjadikannya salah seorang pemain dengan bayaran tertinggi dalam sejarah pasukan itu.

Liverpool, bagaimanapun, mempunyai had gaji pemain. Ini amalan pasukan itu. Mereka tidak cenderung untuk mengubah dasar mereka untuk memberikan bintang terlalu banyak atau lebih. Liverpool tidak akan membayar gaji mingguan yang tinggi kepada bintang-bintang seperti di Manchester City, Manchester United atau Paris Saint-Germain, di mana sumber kewangan jangka panjang nampaknya tidak terhad.

Pemain termahal yang menerima gaji mingguan di Liga Perdana England kini :

Player Team Annual Salary
1 Cristiano Ronaldo Forward MUFC £26,520,000
2 Kevin De Bruyne Midfielder MCFC £20,800,000
3 David De Gea Goalkeeper MUFC £19,500,000
- Advertisement -

Manakala Mo Salah berada di tangga ke 17 dengan bayaran RM4.8juta sebulan.

Pemilik kelab Fenway Sports Group mengiktiraf pada awal musim lalu bahawa beberapa pemain utama sedang menuju ke tahun terakhir kontrak mereka dan memerlukan pembaharuan. Virgil van Dijk, Trent Alexander-Arnold, Andy Robertson dan Alisson Becker dilanjutkan musim panas lalu. Begitu juga kapten Jordan Henderson.

Pada pertengahan musim lalu, Salah percaya bahawa tawarannya tidak mencerminkan statusnya dan sumbangannya kepada Liverpool hingga kini. Jadi masih samar-samar sama ada dia akan terus berada di Anfield atau sebaliknya.  Salah sangat dihargai oleh jurulatihnya, Jurgen Klopp.

Kedua-dua pihak mahukan keputusan segera, Salah berulang kali menegaskan hasratnya untuk kekal di Anfield untuk memecahkan rekod menjaringkan gol.

“Kelab ini amat bermakna bagi saya – saya menikmati bola sepak saya di sini lebih daripada di mana-mana, saya memberikan segala-galanya kepada kelab dan semua orang melihatnya,” kata Salah. “Saya mempunyai banyak detik sukar di sini, memenangi trofi, gol individu, trofi individu. Ia seperti sebuah keluarga di sini.”

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img