spot_img
spot_img

Elon Musk nak berhenti kerja untuk jadi influencer

spot_img

(10 Dis): Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Inc dan juga pengasasnya, Elon Musk sedang “berfikir” untuk meninggalkan pekerjaannya dan menjadi seorang influencer, tweet lelaki terkaya di dunia itu semalam.

Dalam posting tweet itu bertulis “sedang berfikir untuk berhenti kerja & ingin menjadi influencer sepenuh masa wdyt (what do you think).”

Tidak jelas sama ada Musk, pengguna aktif platform media sosial, serius untuk berhenti daripada peranannya dalam Tesla.

- Advertisement -

Musk, yang juga pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif syarikat roket SpaceX, dan mengetuai syarikat baru cip-otak Neuralink dan firma infrastruktur The Boring Company, berkata semasa panggilan persidangan pada bulan Januari depan bahawa dia menjangkakan untuk menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Tesla untuk “beberapa tahun” sahaja.

“Adalah bagus untuk mempunyai lebih banyak masa lapang berbanding hanya bekerja siang dan malam, mula kerja dari bangun sehingga saya tidur 7 hari seminggu. ia memenatkan.”

Bulan lalu, dia bertanya kepada pengikutnya di Twitter sama ada dia harus menjual 10% kepentingannya dalam syarikat pembuat kereta elektrik miliknya itu, di mana majoriti pengikutnya bersetuju. Dia membuktikan telah menjual sahamnya yang bernilai hampir $12 bilion.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img