spot_img
spot_img

Insuran dalam e-wallet

spot_img

KUALA LUMPUR, 1 Nov — TNG Digital Sdn Bhd, pemilik dan pengendali Touch ‘n Go Wallet, dan AIA Malaysia telah memulakan perkongsian strategik mereka dengan pelancaran produk kerjasama pertama, WalletSafe.

WalletSafe ialah pelan insurans enam bulan yang melindungi pengguna Touch ‘n Go Wallet sekiranya berlaku kematian akibat kemalangan atau Covid-19, membayar sehingga 10 kali ganda jumlah baki dalam Touch ‘n Go Wallet mereka (pampasan maksimum RM25 ,000).

Ia juga menyediakan perlindungan tambahan untuk transaksi tanpa kebenaran yang dilakukan pada akaun eWallet dan GO+ mereka.

- Advertisement -

Dalam satu kenyataan hari ini, ketua pegawai eksekutif kumpulan Touch ‘n Go Effendy Shahul Hamid berkata semasa pandemik, peningkatan permintaan untuk transaksi tanpa tunai telah menyebabkan penggunaan eDompet meningkat.

“Memandangkan peningkatan jumlah urus niaga, salah satu isu paling penting yang sentiasa dibimbangkan pengguna ialah keselamatan, kebimbangan yang Touch ’n Go dan AIA Malaysia ingin ditangani dengan pengenalan WalletSafe,” katanya.

WalletSafe tersedia untuk pembelian mulai hari ini pada harga pengenalan RM1, termasuk cukai kerajaan yang dikenakan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img