spot_img
spot_img

Jeff Bezos melabur pertama kali dalam e-dagang syarikat baru Indonesia

spot_img

(4 Okt): Pengasas Amazon Jeff Bezos mengambil bahagian dalam pelaburan Siri B yang bernilai $ 87 juta untuk syarikat permulaan Indonesia Ula, menandakan pelaburannya yang pertama di e-dagang Asia Tenggara.

Selain Bezos, kumpulan Northstar, AC Ventures dan Citius juga turut menyertai pusingan yang diketuai oleh Prosus Ventures, Tencent dan B-Capital, kata pemasaran e-dagang Ula dalam satu kenyataan pada hari ini. Pengumpulan dana sebelumnya bernilai $ 10.5 juta pada bulan Jun 2020 dan pusingan Siri A menambah $ 20 juta lagi pada bulan Januari lalu.

Syarikat permulaan ini yang menawarkan penyelesaian teknologi kepada peniagat kecil itu berusaha memperluaskan pangkalannya untuk menguasai lebih banyak bandar di Indonesia, mahu berkembang ke luar negara di seluruh rantau ini, mengembangkan penawaran beli-sekarang-bayar-kemudian, serta membina infrastruktur rantaian penawaran tempatan dan logistik.

- Advertisement -

Ula juga menamakan Pandu Sjahrir sebagai penasihat. Sjahrir memegang jawatan sebagai pengawalselia di Bursa Saham Indonesia, syarikat gergasi e-hailing Indonesia yang dikenali sebagai Gojek, Shopee dan syarikat permainan dalam talian Garena.

Ula menyediakan lebih daripada 70,000 kedai tradisional di platformnya dan menawarkan lebih daripada 6,000 produk.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img