spot_img
spot_img

Jangan persoal lagi nama kerajaan

spot_img

KUALA LUMPUR (30 Ogos): Semua pihak harus berhenti berdebat mengenai nama kerajaan persekutuan baru yang diketuai oleh Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Tan Sri Annuar Musa.

Beliau berkata, tumpuan sekarang harus diberikan kepada menolong rakyat dan mewujudkan kestabilan politik agar agenda pemerintah seperti Rancangan Pemulihan Nasional dapat diteruskan.

Katanya, semua pihak perlu memahami bahawa kerajaan yang dibentuk sekarang berdasarkan konsensus Ahli Parlimen yang tidak mahu ketidaktentuan politik yang wujud sebelum ini berlanjutan sehingga menjejaskan kehidupan rakyat.

- Advertisement -

“Sekiranya kita membiarkan negara kita terjebak dalam ketidakpastian politik, politik lama dan ketidakpastian dalam pentadbiran, rakyat akan kalah.

“Dan itulah sebabnya saya mengatakan cara terbaik adalah dengan tidak memikirkan isu ini (melabel kerajaan baru), (sekarang) kita memberi tumpuan kepada rakyat,” kata MP Ketereh ketika ditanya mengenai komen beberapa pemimpin politik dari Bersatu dan UMNO yang mempunyai pandangan berbeza mengenai bagaimana kerajaan baru harus dipanggil.

Beliau bercakap kepada pemberita pada program Malam Kasih Merdeka di sini malam ini anjuran Rumah Prihatin @ Hotel Grand Seasons sempena Hari Kebangsaan ke-64 esok. Hadir sama Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img