spot_img
spot_img

Mungkin boleh beli Tesla pakai BitCoin

spot_img

Pembuat kereta elektrik Tesla Inc kemungkinan besar akan memulakan semula penerimaan bitcoin sebagai pembayaran setelah ia mengkaji untuk digunakan untuk pembelian, kata Ketua Pegawai Eksekutif Elon Musk pada persidangan pada hari Rabu.

Bitcoin naik 8% pada $ 32,160.16, sementara ether melonjak 11.6% kepada $ 1,993.36. Saham Tesla turun 0.8% pada $ 655.30 dalam perdagangan diperpanjang.

Komen Elon Musk pada persidangan B Word itu setelah Tesla mengatakan pada bulan Mei lepas bahawa ia akan berhenti menerima bitcoin untuk pembelian kereta, kurang dari dua bulan setelah syarikat itu mulai menerima mata wang digital terbesar di dunia untuk pembayaran.

- Advertisement -

“Saya mahukan sedikit usaha yang sewajarnya untuk mengesahkan bahawa peratusan penggunaan tenaga boleh diperbaharui kemungkinan besar adalah atau melebihi 50%, dan terdapat kecenderungan untuk meningkatkan jumlah itu, dan jika demikian Tesla akan terus menerima bitcoin,” kata Musk.

“Kemungkinan besar jawapannya ialah Tesla akan terus menerima bitcoin.”

Penggunaan bitcoin untuk membeli kenderaan elektrik Tesla telah menonjolkan reputasi Elon Musk sebagai ahli persekitaran teknologi dan penggunaan populariti dan perawatakannya sebagai salah satu orang terkaya di dunia untuk menyokong cryptocurrency.

- Advertisement -

Beberapa pelabur Tesla, bersama dengan pakar alam sekitar, semakin kritikal mengenai cara bitcoin “dijana” menggunakan sejumlah besar elektrik yang dihasilkan oleh bahan bakar fosil.

Lebih banyak pelombong mata wang digital, bagaimanapun, berusaha untuk menggunakan tenaga boleh diperbaharui untuk mengurangkan kesan terhadap alam sekitar.

“Misi Tesla adalah mempercepat kedatangan tenaga lestari. Kami tidak boleh menjadi syarikat yang melakukan itu dan juga tidak melakukan ketekunan yang sewajarnya terhadap penggunaan tenaga bitcoin,” kata Musk.

Musk menambah bahawa dia secara peribadi memiliki bitcoin, ethereum dan dogecoin, selain dari bitcoin yang dimiliki Tesla dan SpaceX.

“Saya mungkin menyimpan, tetapi saya tidak membuang,” kata Musk. “Saya tidak percaya untuk mendapatkan harga yang tinggi dan menjual … Saya hanya ingin melihat bitcoin berjaya.”

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img