spot_img
spot_img

Had e-wallet lulus RM10,000 maksima

spot_img

KUALA LUMPUR (21 Julai): Green Packet Bhd, melalui anak syarikat milik penuhnya Kiplepay Sdn Bhd (KPSB), telah mendapat persetujuan dari Bank Negara Malaysia (BNM) untuk melancarkan tiga ciri baru untuk perniagaan e-walletnya yang menggunakan nama ‘kiplePay’.

Tiga ciri baru itu ialah had e-wallet baru RM10,000, kad prabayar maya dan fizikal yang dihubungkan dengan kiplePay bekerjasama dengan rangkaian pembayaran terbesar di dunia, dan Pengenal Elektronik Pelanggan Anda (e-KYC) , Green Packet berkata dalam satu kenyataan hari ini.

“Kami merasakan e-KYC adalah penyelesaian yang sempurna untuk menyediakan pendaftara pelanggan secara langsung untuk memudahkan perkhidmatan pembayaran, memastikan keselamatan dan integriti data untuk pengguna dan peniaga,” kata pemangku ketua pegawai eksekutif KPSB Ricky Lew.

- Advertisement -

Ciri-ciri e-KYC adalah aspek penting bagi KPSB untuk dilaksanakan ketika menawarkan produk e-wallet ke pasaran, tambah Green Packet.

Ciri-ciri e-KYC yang diluluskan akan dapat mengenal pasti pelanggan secara digital dengan melakukan kajian kesesuaian dan penilaian risiko dengan menganalisis maklumat yang dikumpulkan.

Sementara itu, Green Packet mengatakan bahawa lesen untuk mengeluarkan kad prabayar maya dan fizikal yang dihubungkan ke e-wallet kiplePay akan membolehkan pengguna membuat pembayaran kepada mana-mana peniaga baik dalam talian atau di luar talian yang menerima pembayaran melalui rangkaian pembayaran.

- Advertisement -

Dengan kelulusan dari BNM, pengguna kiplePay juga dapat melakukan transaksi dengan had e-wallet yang lebih tinggi hingga RM10,000 dengan menggunakan aplikasi mudah alih kiplePay atau kad prabayar kiplePay.

“Penerbitan kad prabayar kiplePay dan had e wallet baru RM10,000 sejajar dengan rancangan pengembangan perniagaan KPSB untuk meningkatkan perkhidmatan e-wallet kiplePay yang akan membolehkan pengguna melakukan transaksi dengan nilai yang lebih tinggi. Had e-wallet yang meningkat juga akan membuka jalan untuk perkhidmatan baru seperti pengiriman wang, pembukaan akaun gaji dan merekrut perniagaan besar, “tambah Lew.

Saham Green Packet turun 0.5 sen atau 2.13% untuk ditutup pada 23 sen dengan permodalan pasaran sebanyak RM283.63 juta.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img