spot_img
spot_img

Just Eat Takeaway berkembang di eropah

spot_img

AMSTERDAM (15 Julai): Syarikat pesanan makanan Eropah, Just Eat Takeaway.com NV mengatakan pada hari Khamis semalam, pihaknya menjangkakan keuntungan akan meningkat, kerana kenaikan keseluruhan pesanan sebanyak 51% untuk enam bulan pertama tahun 2021.

Ketua eksekutif Jitse Groen mengatakan dia menjangkakan penyesuaian pendapatan sebelum faedah, cukai, susut nilai, dan pelunasan (EBITDA) meningkat berikutan pengambilalihan Grubhub di Amerika Syarikat dalam perjanjian AS $ 7.3 bilion awal tahun ini.

“Kerugian EBITDA yang disesuaikan, terutamanya disebabkan oleh had yuran AS dan Kanada dan program pelaburan kami, kini telah memuncak”, katanya dalam laporan perniagaan.

- Advertisement -

“Oleh itu, kami menjangka akan kembali ke arah keuntungan yang berterusan untuk mengekalkan pertumbuhan pada separuh kedua tahun ini.”

Kenaikan pesanan, kerana mengambil alih syarikat Grubhub, mengalami lonjakan 42% tahun lalu kerana sekatan pergerakkan akibat Covid-19 meningkatkan permintaan untuk perkhidmatan penghantaran makanan.

Pesanan di Eropah meningkat 61% pada separuh pertama tahun ini, dan syarikat menaikkan prospek pertumbuhan penjualan ini kepada lebih dari 45% sepanjang tahun 2021.

- Advertisement -

Just Eat Takeaway mengatakan pihaknya akan terus memilih untuk meningkatkan pemasaran berbanding keuntungan operasi, walaupun ia menjangkakan marginnya akan meningkat pada bulan-bulan akan datang.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img