spot_img
spot_img

Menang RM240,000 simpanan PTPTN – bersama BestPay

spot_img

KUALA LUMPUR (13 Jun): Syarikat Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), melalui kempen “Stay Safe & Win SSPN-i 2021”, menawarkan hadiah bernilai hampir RM240,000 untuk dimenangi.

Dalam satu kenyataan, PTPTN mengatakan bahawa kempen ini terbuka untuk semua penyimpan Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN-i) yang membuka akaun baru atau menambah akaun yang ada dalam tempoh promosi dari 1 Jun hingga 30 September 2021.

Untuk menyertai dalam kempen ini, pemegang akaun wajib memiliki minimum RM200 ketika membuka akaun baru, atau menambah RM200 ke dalam akaun mereka yang ada selama tempoh tersebut. Mereka juga diminta untuk mengekalkan jumlah tersebut selama tiga bulan setelah akhir tempoh promosi, dari 1 Oktober hingga 31 Disember 2021. Di samping itu, setiap deposit sebanyak RM50 secara automatik akan memberi hak kepada pendeposit untuk satu cabutan.

- Advertisement -

Di bawah kempen ini, 39 pemenang akan dipilih di bawah tiga kategori. Hadiah utama adalah Proton X50 untuk kategori Platinum, Perodua Myvi 1.5 cc untuk kategori Emas, dan motosikal Yamaha Y15zr untuk kategori Perak.

Peserta juga berpeluang membawa pulang barang kemas, komputer riba dan wang tunai untuk hadiah kedua, ketiga dan saguhati di bawah setiap kategori masing-masing.

Ketua Pegawai Eksekutif PTPTN Ahmad Dasuki Abdul Majib berkata, kempen itu adalah sebahagian daripada usaha PTPTN untuk memastikan rakyat Malaysia sentiasa mengutamakan simpanan untuk masa depan, sambil menjaga keselamatan diri dan keluarga di tengah wabak Covid-19.

- Advertisement -

“Dengan menerapkan” Stay Home, Stay Safe “, kita dapat terus memacu budaya menabung dengan menabung melalui saluran dalam talian yang menjadikannya lebih mudah, lebih cepat dan lebih selamat. Mari rebut peluang keemasan ini, ”tambahnya.

Sementara itu, PTPTN mengatakan pendeposit akaun SSPN-i dapat menikmati pelbagai faedah yang ditawarkan oleh SSPN-i, seperti pelepasan taksiran cukai hingga RM8,000, dividen menarik, perlindungan takaful ringgit hingga ringgit secara percuma, dan pemberian pencocokan percuma sehingga RM10,000 untuk pendeposit yang layak.

Bagi syarikat BestPay, usaha sama di dalam simpanan pendidikan SSPN-i ini amat bermakna bagi masyarakat untuk masa depan anak-anak mereka. “BestPay akan memberikan kemudahan membuat simpanan melalui applikasi kami yang boleh dimuat turun terus dari Google, HuaWei atau Apple. Hanya di rumah atau di mana sahaja, anda boleh memulakan simpanan melalui hujung jari”, kata Ketua Eksekutif Operasi  BestPay, Razwan Ikmal Rusli.

Ditanya adakah masyarakat bumiputera kurang menyimpan berbanding bangsa lain, beliau menjawab, “Pendedahan kurang di dalam masyarakat kita. Majoriti orang kita pun tinggal di kawasan luar bandar. Oleh itu BestPay mengambil inisiatif menyediakan hotline telefon dan whatsapp 011-23437911 (24 jam) bagi membantu pemegang akaun atau bakal pembuka akaun baru di SSPN-i memulakan simpanan melalui applikasi kami”, tambah beliau.

SSPN-i adalah skim simpanan patuh syariah dan dijamin oleh kerajaan. Ibu bapa boleh membuka akaun atau menambah deposit SSPN-i melalui laman web ini: https://best-pay.com.my/bestpay-x-ptptn/

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img