spot_img
spot_img

Google buka kedai runcit yang pertama

spot_img

NEW YORK, 20 Mei – Google mengumumkan rancangan hari ini untuk kedai runcit fizikalnya yang pertama, akan dibuka di New York tahun ini, apabila syarikat gergasi teknologi itu semakin meningkat ke bidang gadget dalam persaingan dengan Apple.

Kedai runcit akan dibuka musim panas ini di kawasan kejiranan Chelsea, di mana Google mempunyai pejabat wilayah yang besar dengan 11,000 pekerja di New York.

“Di Google Store, pelanggan akan dapat melihat-lihat dan membeli banyak pilihan produk yang dibuat oleh Google, mulai dari telefon Pixel hingga produk Nest, peranti Fitbit hingga Pixelbooks dan banyak lagi,” kata naib presiden Google Jason Rosenthal.

- Advertisement -

“Atau mereka dapat berbelanja secara dalam talian di GoogleStore.com dan mengambil pesanan mereka di kedai. Di seluruh kedai, pengunjung akan dapat merasakan bagaimana produk dan perkhidmatan kami bekerjasama dalam pelbagai cara yang kami sendiri teruja untuk berkongsi lebih banyak lagi apabila mula beroperasi. ”

“Kedai Google yang baru adalah langkah seterusnya yang penting dalam perjalanan perkakasan kami untuk memberikan pengalaman Google yang paling bermanfaat, di mana sahaja dan bila-bila pun tersedia bagi yang memerlukannya,” kata Rosenthal dalam catatan blognya.

Walaupun Apple telah menggabungkan kedai runcit itu ke dalam strategi pemasarannya, Microsoft tahun lalu mengumumkan penutupan kedai runcitnya kecuali untuk sedikit dibiarkan beroperasi, yang akan digunakan sebagai “pusat pengalaman.” – AFP

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img