spot_img
spot_img

Lagi syarikat perbesarkan sektor e-dagang

spot_img

KUALA LUMPUR (10 Mac): Syarikat penyelesaian mudah alih dan digital MNC Wireless Bhd merancang untuk mengumpulkan sekitar RM20.26 juta melalui penempatan swasta untuk mengembangkan platform e-dagang gaya hidup dan untuk modal kerja.

Dalam laporan bursa semalam, syarikat tersenarai ACE Market mengatakan platform e-commerce gaya hidup akan menampilkan produk dan perkhidmatan gaya hidup seperti pakaian fesyen, makanan dan minuman (F&B), produk penjagaan kesihatan dan kecantikan serta hiburan untuk memberikan yang lancar pengalaman membeli-belah untuk pembeli. Ia juga akan dilengkapi dengan fungsi untuk memudahkan penjual mendapatkan pesanan secara langsung dari penonton video live streaming.

MNC Wireless mengatakan pihaknya sedang dalam usaha mengenal pasti rakan teknologi pihak ketiga yang sesuai untuk mengembangkan platform ini.

- Advertisement -

“Kumpulan ini mengharapkan pengembangannya ke industri e-dagang akan memberikan sumbangan positif terhadap pendapatan masa depannya. Melalui platform e-commerce gaya hidup, kumpulan ini akan dapat memperoleh pendapatan iklan dari pengiklan di platform dan juga memperoleh biaya pedagang yang menjadi tuan rumah produk mereka di platform, dengan itu memberikan sumber pendapatan tambahan kepada pendapatan kumpulan, “tambahnya.

Di bawah cadangan penempatan persendirian, MNC Wireless akan menerbitkan sehingga 527.6 juta saham baru, atau 30% daripada saham terbitannya yang sedia ada, kepada pelabur pihak ketiga bebas untuk dikenal pasti dan pada harga terbitan yang akan ditentukan kemudian.

Berdasarkan harga terbitan ilustratif sebanyak 3.84 sen setiap saham penempatan, yang mewakili potongan 19.83% kepada harga pasaran purata wajaran lima hari saham pada 4.79 sen setiap satu pada 3 Mac 2021, hasil akan dinaikkan dari cadangan penempatan swasta adalah RM20.26 juta.

- Advertisement -

Ia menjangkakan proses penempatan swasta akan selesai pada suku kedua 2021 (2Q21).

Mercury Securities Sdn Bhd telah dilantik sebagai penasihat utama dan ejen penempatan untuk cadangan penempatan swasta.

Saham MNC Wireless ditutup pada 4.5 sen semalam, menjadikannya permodalan pasaran sebanyak RM71.23 juta.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img