spot_img
spot_img

Twitter mempertimbangkan Bitcoin dalam urusan kewangan

spot_img

(11 Februari): Twitter Inc sedang mempertimbangkan apakah akan menyimpan bitcoin, tetapi belum membuat keputusan lagi, kata ketua pegawai kewangan platform media sosial, Ned Segal, kepada CNBC pada hari Rabu.

Dalam wawancara dengan CNBC, Segal mengatakan Twitter telah mempertimbangkan bagaimana mungkin membayar vendor atau pekerja menggunakan bitcoin, sekiranya mereka meminta untuk bertransaksi menggunakan mata wang maya itu.

“Kami mungkin mempertimbangkan sama ada kami akan memindahkan dolar ke bitcoin pada waktu transaksi atau jika kami mahukan bitcoin pada kunci kira-kira kami siap untuk menyelesaikan transaksi itu,” kata Segal.

- Advertisement -

Komen Segal muncul beberapa hari setelah pengusaha jutawan Elon Musk’s Tesla Inc mendedahkan bahawa pembuat kenderaan itu telah membeli $ 1.5 bilion cryptocurrency dan akan segera menerimanya sebagai bentuk pembayaran untuk kereta, sehingga jumlah cryptocurrency meningkat.

Mengenai panggilan pendapatan General Motors Co pada hari Rabu, Ketua Eksekutif Mary Barra, menjawab pertanyaan mengenai penerimaan bitcoin sebagai pembayaran kenderaan, berkata, “Ini adalah sesuatu yang akan kami pantau dan kami akan menilainya. Sekiranya ada permintaan pelanggan yang kuat untuknya di masa depan, tidak akan ada yang menghalang kita untuk melaksanakannya. ”

Tetapi tidak seperti Musk, Barra berkata, “Kami tidak mempunyai rancangan untuk melabur dalam bitcoin       .”

- Advertisement -

Saham Twitter meningkat 11% pada hari Selasa setelah syarikat itu mendapat faedah dari sasaran Wall Street untuk penjualan dan keuntungan suku tahunan dan mengikuti rakan media sosialnya untuk meramalkan permulaan yang kuat hingga 2021 kerana perbelanjaan iklan melambung tinggi.

Bos tertinggi Twitter Jack Dorsey, yang juga ketua eksekutif firma pembayaran Square Inc, adalah peminat bitcoin yang terkenal dan mengatakan bahawa dia yakin internet akan mempunyai mata wangnya sendiri.

Square pada bulan Oktober mengatakan bahawa ia telah membeli sekitar 4,709 bitcoin pada harga pembelian dalam $ 50 juta.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img