TERKINI
TEKNOLOGI

Twitter mempertimbangkan Bitcoin dalam urusan kewangan

February 11, 2021 10:43 am – aiman adzhar

(11 Februari): Twitter Inc sedang mempertimbangkan apakah akan menyimpan bitcoin, tetapi belum membuat keputusan lagi, kata ketua pegawai kewangan platform media sosial, Ned Segal, kepada CNBC pada hari Rabu.

Dalam wawancara dengan CNBC, Segal mengatakan Twitter telah mempertimbangkan bagaimana mungkin membayar vendor atau pekerja menggunakan bitcoin, sekiranya mereka meminta untuk bertransaksi menggunakan mata wang maya itu.

“Kami mungkin mempertimbangkan sama ada kami akan memindahkan dolar ke bitcoin pada waktu transaksi atau jika kami mahukan bitcoin pada kunci kira-kira kami siap untuk menyelesaikan transaksi itu,” kata Segal.

Komen Segal muncul beberapa hari setelah pengusaha jutawan Elon Musk’s Tesla Inc mendedahkan bahawa pembuat kenderaan itu telah membeli $ 1.5 bilion cryptocurrency dan akan segera menerimanya sebagai bentuk pembayaran untuk kereta, sehingga jumlah cryptocurrency meningkat.

Mengenai panggilan pendapatan General Motors Co pada hari Rabu, Ketua Eksekutif Mary Barra, menjawab pertanyaan mengenai penerimaan bitcoin sebagai pembayaran kenderaan, berkata, “Ini adalah sesuatu yang akan kami pantau dan kami akan menilainya. Sekiranya ada permintaan pelanggan yang kuat untuknya di masa depan, tidak akan ada yang menghalang kita untuk melaksanakannya. ”

Tetapi tidak seperti Musk, Barra berkata, “Kami tidak mempunyai rancangan untuk melabur dalam bitcoin       .”

Saham Twitter meningkat 11% pada hari Selasa setelah syarikat itu mendapat faedah dari sasaran Wall Street untuk penjualan dan keuntungan suku tahunan dan mengikuti rakan media sosialnya untuk meramalkan permulaan yang kuat hingga 2021 kerana perbelanjaan iklan melambung tinggi.

Bos tertinggi Twitter Jack Dorsey, yang juga ketua eksekutif firma pembayaran Square Inc, adalah peminat bitcoin yang terkenal dan mengatakan bahawa dia yakin internet akan mempunyai mata wangnya sendiri.

Square pada bulan Oktober mengatakan bahawa ia telah membeli sekitar 4,709 bitcoin pada harga pembelian dalam $ 50 juta.

comments



Comments

Artikel Secara Terus

Dapatkan berita dan informasi terkini secara terus ke email anda.

Polls

Pilihanraya PRU15: Parti manakah yang anda pilih?

View Results

Loading ... Loading ...
wa

Live COVID-19 statistics for
Malaysia
Confirmed
9,267
Recovered
8,959
Deaths
125
Last updated: 6 months ago
covid
Makanan tersedia yang boleh turun berat badan.
Live COVID-19 statistics for

Malaysia