spot_img
spot_img

Maybank tutup 69 cawangan – PKP

spot_img

KUALA LUMPUR (14 Jan): Sebanyak 69 cawangan Malayan Banking Bhd (Maybank) di seluruh Malaysia tidak akan beroperasi buat sementara waktu mulai hari ini (14 Jan) kerana penguatkuasaan semula pelbagai peringkat perintah kawalan pergerakan negara (PKP) untuk membendung penyebaran wabak Covid-19.

Maybank, yang merupakan kumpulan syarikat tersenarai di Bursa yang paling berharga di Malaysia, mengatakan melalui Twitter hari ini bahawa penutupan cawangan sementara adalah untuk memastikan keselamatan pelanggan dan pekerjanya.

“Mengingatkan PKP, kami sementara meninjau waktu operasi cawangan kami, sementara beberapa cawangan tidak akan beroperasi mulai 14 Jan 2021.

- Advertisement -

“Waktu operasi yang disemak adalah seperti berikut: keadaan yang dikuatkuasakan PKP dan zon merah: 9:30 pagi hingga 11:00 pagi; zon kuning: 9:30 pagi hingga 3 petang; zon hijau: 9:30 pagi hingga 4 petang,” kata Maybank, yang memasukan dalam kemas kini Twitter pautan ke laman web yang menunjukkan senarai cawangan yang ditutup dan waktu operasi akan disemak semula.

Menurut senarai itu, 69 cawangan, yang ditutup mulai hari ini, masing-masing terdiri dari 20 di Kuala Lumpur dan Selangor, 10 di Johor, sembilan di Pulau Pinang, lima di Sabah, tiga di Negeri Sembilan dan dua di Melaka.

Maybank tidak secara khusus menyebut Covid-19 dalam kemas kini Twitter kumpulan itu.

- Advertisement -

Walau bagaimanapun, frasa zon merah, zona kuning dan zon hijau dengan Covid-19 sebagai petunjuk jumlah kes dalam kawasan tertentu.

Di Bursa Malaysia hari ini, harga saham Maybank adalah 11 sen atau 1.33% lebih tinggi pada RM8.41 pada 3.19 petang, dengan nilai pasaran sekitar RM94.53 bilion.

Saham itu menyaksikan sekitar empat juta saham diniagakan.

Chong Jin Hun The Edge

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img