spot_img
spot_img

Desak untuk pilihanraya adalah tidak bertanggungjawab

spot_img

PETALING JAYA: Mereka yang mendesak untuk pilihan raya umum sebelum pandemi Covid-19 adalah tidak bertanggungjawab, kata Khairy Jamaluddin.

“Mereka yang menginginkan pilihan raya umum sebelum pandemik dikendalikan adalah tidak bertanggungjawab. Saya tahu ada yang menginginkan pilihan raya adalah dari parti saya sendiri. Jangan mementingkan diri sendiri,” tweet Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi.

Dia menanggapi tweet wartawan Boo Su-Lyn pada hari Rabu (6 Jan), yang mengatakan bahawa pilihan raya umum tahun ini akan menjadi bencana.

- Advertisement -

“Kita belum mendapat vaksin. Setidaknya tunggu sehingga majoriti rakyat diimunisasi dahulu, dan kemudian barulah kita dapat mengadakan pilihan raya umum.

“Jika tidak, kes Covid-19 Malaysia mungkin melebihi 5k (5.000) harian, anggaran oleh IHME (Institut Metrik dan Penilaian Kesihatan) dari akhir Februari,” Boo telah tweet pada 4 Januari.

Pada hari Ahad (3 Jan), Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi telah mengatakan bahawa parti itu mahu diadakan pemilihan umum yang cepat walaupun wabak Covid-19, menambahkan bahawa mereka dapat mengikuti prosedur operasi standard (SOP).

- Advertisement -

“Mengapa kita harus takut untuk mengadakan pilihan raya umum semasa wabak? Lebih daripada 30 negara telah mengadakan pilihan raya umum ketika dalam menghadapi pandemik Covid-19.

“Mengapa Malaysia satu-satunya negara yang takut dengan ini?” katanya ketika merasmikan mesyuarat agung Umno Bahagian Bagan Datuk.

Beberapa kumpulan ketua masyarakat, dan juga ahli politik, mengatakan bahawa pilihan raya di waktu ini harus dielakkan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img