spot_img
spot_img

Mereka tak perlukan saya di PRU15, saya bersara

spot_img

KAJANG (25 Dis): Wakil Rakyat terpilih yang paling lama berkhidmat di negara ini, Tengku Razaleigh Tengku Hamzah, memberi gambaran bahawa dia bersedia untuk berhenti dari karier politiknya jika dia tidak diperlukan pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Tengku Razaleigh, yang dikenali sebagai Ku Li, yang telah menjadi Ahli Parlimen Gua Musang sejak tahun 1986, mengatakan bahawa anak muda perlu berani dan menunjukkan kredibiliti mereka untuk dilantik sebagai wakil rakyat atau pemimpin apabila diberi peluang.

“Kami [sudah siap] untuk berehat di atas kejayaan kami …. terserah kepada mereka untuk langkah selanjutnya [jika perkhidmatan kami tidak diperlukan].

- Advertisement -

“Orang muda, sebagai pemimpin masa depan, perlu melangkah maju dan memperjuangkan apa yang perlu dilakukan agar perubahan dapat dilakukan secepat mungkin. Banyak perkara boleh dilakukan dan bukannya hanya menunggu perubahan berlaku. Negara lain telah berubah, mengapa kita tidak boleh? ” katanya.

Ku Li berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menjadi tetamu program anjuran Majlis Profesor Negara di sini semalam.

Ku Li, yang juga ketua majlis penasihat Umno, ditanya mengenai seruan agar dia berehat atau mengundur dari arena politik dan digantikan oleh pemimpin muda.

- Advertisement -

Aktif dengan sidang media dan penampilan di beberapa acara politik sehingga dia diusik mungkin ingin menjadi perdana menteri, Ku Li berkata sambil tersenyum bahawa dia tidak pernah mahukan jawatan itu selama kariernya sebagai ahli politik.

“Sekiranya saya ingin menjadi perdana menteri saya sudah lama menjadi perdana menteri. Tetapi saya tidak berminat dengan kedudukan itu, saya rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Pada tahun 1977, saya adalah orang yang paling senior dan ditawarkan oleh Tun Hussein Onn sebagai timbalan perdana menteri, tetapi saya menolaknya. Saya fokus pada industri minyak dan gas kerana itu Petronas kuat … kita semua mesti memainkan peranan masing-masing, “tambahnya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img