TERKINI
HIBURAN

Tom Cruise maki krew tidak ikut SOP

December 23, 2020 6:35 pm – Bukan Che Ta

Tujuh krew dilaporkan berhenti setelah pelakon utama Tom Cruise mengherdik kali kedua pada hari Selasa malam.

Tabloid Britain The Sun sebelum ini menerbitkan klip audio bintang Hollywood itu yang memaki hamun krew yang melanggar peraturan jarak jauh dengan berkumpul di sekitar monitor komputer.

Berita itu didakwa menimbulkan ketegangan dan Cruise, 58, mengherdik krewnya sekali lagi, menyebabkan 5 orang dari mereka keluar dari set.

The Sun memetik sumber, Tom Cruise kesal kerana krewnya tidak berhati-hati ke arah SOP pandemik Covid-19 kerana ia boleh menggagalkan produksi Mission: Impossible 7.

“Maki hamun pertama adalah sangat kasar tetapi semuanya masih OK. Ketegangan telah meningkat selama berbulan-bulan dan ini adalah beban yang diluahkan.

“Sejak ianya tersebar secara umum, sebenarnya ada lebih banyak kemarahan dan beberapa krew telah berhenti.

“Tetapi Tom tidak dapat bertahan lagi setelah sekian lama mereka terus menjalani penggambaran dan krewnya masih tidak patuh. Dia marah orang lain tidak menganggapnya perkara SOP itu serius seperti dia, “kata sumber itu.

Penggambaran untuk Mission: Impossible 7 sedang berlangsung di Warner Bros Studio di Leavesden, Hertfordshire, yang berada di luar London, United Kingdom.

Cruise, yang juga produser untuk filem itu, telah mengeluarkan kos untuk mencegah covid19 dengan serius, termasuk membelanjakan AS $ 676,000 (RM2.7 juta) untuk kapal pesiar yang dapat mengasingkan para pelakon dan kru serta orang awam.

Dalam klip audio, dia mengancam untuk memecat anggota kru setelah dia melihat ramai berkerumun di sekitar monitor komputer.

“Kita di sini mewujudkan ribuan pekerjaan. Saya tidak mahu melihatnya lagi!

“Dan jika anda tidak mengikutinya, anda akan dipecat. Sekiranya saya melihat anda melakukannya lagi, anda akan hilang pekerjaan ini.

“Jika kita tutup, ramai akan terkesan, pekerjaan, rumah, keluarga mereka. Itulah yang akan berlaku, “kata Cruise.

Walaupun Cruise telah menumpukan banyak masa, wang, dan tenaga untuk menjayakan filem Mission: Impossible 7 mengikut jadual, Spencer MacDonald dari kesatuan hiburan Bectu tidak terkejut bahawa beberapa krew telah memutuskan untuk berhenti.

“Setelah menghadapi tahun yang sangat sukar bagi pekerja yang bekerja di industri ini, perkara terakhir yang layak diterima oleh krew-krew ini adalah bintang Hollywood yang A list menjerit merekadan mengugut pekerjaan mereka,” kata MacDonald.

comments



Comments

Artikel Secara Terus

Dapatkan berita dan informasi terkini secara terus ke email anda.
wa

[covid-data]
covid