spot_img
spot_img

Sumareh taring terbaru Harimau Selatan?

spot_img

Kuala Lumpur: Nama dua tonggak naturalisasi iaitu Mohamadou Sumareh dan Isaac Angking semakin kuat dikaitkan menyertai juara tujuh kali Liga Super, Johor Darul Ta’zim (JDT) musim depan.

Spekulasi itu timbul susulan pendedahan pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim memaklumkan kelab terbabit bakal membuat pengumuman khas berhubung kemasukan sekurang-kurangnya lapan pemain baharu menerusi satu sidang media khas, Khamis ini.

Ia termasuk dua tonggak naturalisasi yang tidak didedahkan Tunku Ismail namun, di kalangan peminat bola sepak tempatan menjangkakan kepulangan semula Sumareh ke Liga Malaysia (Liga M) selepas dia menyertai pasukan Police Tero di Liga Thailand dengan kontrak selama enam bulan, September lalu.

- Advertisement -

Perasaan teruja peminat untuk mengetahui kejutan bakal diumumkan nanti turut menyaksikan Isaac yang juga pemain kacukan Malaysia-Amerika Syarikat (AS) akan menyertai skuad Harimau Selatan.

Pemain tengah berusia 20 tahun kelahiran Rhode Island itu dikaitkan selepas kelabnya, New England Revolution yang beraksi dalam Major League Soccer di Amerika Syarikat tidak menyambung khidmatnya untuk musim depan.

Dia yang mempunyai pertalian darah dengan Malaysia kerana ibunya berasal dari Sarawak, sebelum ini turut pernah menyarung jersi skuad bawah 17 tahun (B-17), Amerika Syarikat dan bermain di Nike International Friendlies namun gagal tersenarai dalam skuad Piala Dunia B-17 negara Uncle Sam itu.

- Advertisement -

Pengumuman Tunku Ismail itu sememangnya menarik minat penyokong bola sepak tanahair untuk mengetahui perancangan skuad JDT yang sentiasa menampilkan elemen kejutan dalam setiap pra musim.

“Kami telah menandatangani empat pemain untuk musim 2021 serta empat lagi pemain (dua naturalisasi dan satu pemain import) untuk musim 2022,” kata Tunku Ismail menerusi hantaran terbaharu dalam laman Facebook Johor Southern Tigers (JST), semalam.

Malah, beliau turut mendedahkan, kelabnya juga bakal memeterai perjanjian dengan sebuah jenama antarabangsa terkemuka dan pengumuman berhubung perkara berkenaan turut akan dimaklumkan pada sidang media khas berkenaan.

Terdahulu, pada sidang media Oktober lalu, Tunku Ismail mengesahkan JDT berjaya mendapatkan khidmat pemain Liga Mexico, Tijuana iaitu Camilo Da Silva dan pemain tengah negara, Muhammad Daniel Amier Norhisham yang sah menyertai pasukan itu musim depan.

Kehadiran Camilo amat ditagih terutamanya selepas penyerang, Diogo Luis Santo kembali ke Thailand musim depan untuk bersama BG Pathum United.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img