spot_img
spot_img

Peluang Misbun nilai pemain remaja

spot_img

Kuala Lumpur: Selepas kejayaan penganjuran Kejohanan Berpasukan Campuran yang berlangsung pada 23 hingga 25 November lalu, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) merangka pertandingan sama kali ini membabitkan kem remaja kebangsaan.

Kejohanan secara tertutup itu akan berlangsung esok hingga 18 Disember menggunakan format hampir sama seperti kejohanan berpasukan campuran penghujung November lalu.

Pengarah Pembangunan Remaja Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Datuk Misbun Sidek melihat pertandingan seperti itu perlu dilakukan untuk anak didiknya menentu ukur prestasi semasa selepas menjalani latihan di Akademi Badminton Malaysia (ABM) sejak Julai lalu.

- Advertisement -

”Penilaian yang akan dibuat di sini adalah apa yang telah mereka perolehi selepas menjalani latihan di rumah ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) diikuti latihan secara kuarantin dan di pertandingan inilah kita akan jadikan panduan untuk membuat penilaian kepada pemain pemain ini.

”Saya puas hati dengan tahap displin dan keinginan dalam diri pemain. Saya juga mahu lihat adakah mereka mampu mengadaptasi dengan modul latihan yang kita terapkan,” kata Misbun.

13 acara dipertandingkan membabitkan perseorangan dan beregu bagi kategori lelaki serta wanita dan saingan bagi beregu campuran turut dipertandingkan membabitkan pemain bawah 15 dan bawah 18 tahun.

- Advertisement -

Turut diselitkan dalam pertandingan itu adalah saingan tiga sepasukan dan kesemua pertandingan menggunakan format 15 mata.

BAM mengambil inisiatif menganjurkan pertandingan simulasi secara tertutup selepas program kem Road To Tokyo (RTT) melibatkan pemain senior yang menjalani latihan secara kuarantin dengan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat di Akademi Badminton Malaysia (ABM).

-Arena Metro

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img