spot_img
spot_img

KTS tawar perkhidmatan jururawat ke rumah pesakit

spot_img

KUALA TERENGGANU: Hospital Pakar Kuala Terengganu (KTSH) muncul hospital swasta pertama di Terengganu  yang menawarkan perkhidmatan penjagaan ke rumah pesakit.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr. Alias Razak berkata, menerusi perkhidmatan KTSH Homecare Services itu, pesakit berpeluang menikmati pakej penjagaan sama ada harian, mingguan atau bulanan yang ditawarkan.

Katanya, lebih 10 jururawat dan dua kenderaan KTSH digunakan bagi melancarkan program berkenaan.

- Advertisement -

“Rawatan yang bermula serendah RM60 itu merangkumi konsultasi pakar, fisioterapi, farmasi, dietetik dan nutrisi di samping perkhidmatan ambulans melibatkan kawasan Kuala Terengganu, Kuala Nerus dan Marang,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas melancarkan KTSH Homecare Services di lobi hospital itu hari ini.

Setakat November lalu, kira-kira 700 pelanggan menikmati manfaat Homecare Services itu sejak perkhidmatan tersebut diperkenalkan pada hujung 2019.

- Advertisement -

Perkhidmatan itu bukan sahaja mendapat sambutan dalam kalangan pelanggan KTSH, bahkan anak Terengganu yang berada di perantauan turut meminta pihak hospital memantau atau merawat ibu bapa mereka di kampung kerana kekangan untuk pulang sepanjang tempoh pandemik ini.

Di samping itu, KTSH turut bercadang untuk memperluaskan radius kawasan perkhidmatan dan menambah kakitangan bagi menjayakan perkhidmatan itu dari semasa ke semasa berdasarkan keperluan pelanggan. -UTUSAN ONLINE

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img