spot_img
spot_img

Jackie santai sertai simulasi

spot_img

Kuala Lumpur: Jaguh baling tukul besi negara, Jackie Wong tidak mahu memberi tekanan kepada dirinya apabila turun beraksi di kejohanan simulasi yang akan berlangsung pada 12 dan 13 Disember ini.

Menyedari dirinya yang masih lagi belum berada pada tahap terbaik selepas pulih daripada jangkitan Covid-19, pemegang rekod kebangsaan acara itu berkata, dia menganggap kejohanan itu sebagai sebahagian daripada sesi latihan sama seperti sesi ujian yang berlangsung dua minggu lalu.

“Saya tidak ingin letak apa-apa sasaran dan hanya akan menganggapnya sebagai sebahagian daripada sesi latihan.

- Advertisement -

“Saya akui, ketika ini saya belum lagi mencapai atau kembali ke prestasi terbaik saya, jadi saya tidak mahu meletakkan tekanan dan biarlah saya meningkatkan prestasi secara berperingkat. “Bagi saya apa yang penting ketika ini adalah fokus kepada teknik. Jika saya dapat menguasai teknik pasti balingan saya juga boleh pergi lebih jauh,” katanya.

Terdahulu pada sesi ujian lalu, Jackie masih lagi mampu melakukan balingan sejauh 66.88 meter (m) dan jauh meninggalkan atlet pelapis, Sadat Marzuqi.

Jackie adalah pemegang rekod kebangsaan acara baling tukul besi lelaki dengan balingan sejauh 68.22 meter, meraih pengiktirafan tersendiri apabila berjaya memecahkan rekod kebangsaan sebanyak 17 kali.

- Advertisement -

Atlet dari Sarawak itu adalah pemenang pingat gangsa Sukan Sea sebanyak tiga kali berturut-turut dari 2011 hingga 2015 sebelum meraih emas pada edisi 2017 di Malaysia. Namun, pada edisi di Filipina tahun lalu dia terpaksa berpuas hati dengan pingat perak.

Kata Jackie, cabaran sebenarnya ketika ini bukan daripada rakan sepelatih tapi adalah dari atlet luar terutama dari Thailand, Kittipong Boonmawan yang yang pasti akan berusaha mempertahankan emas dimilikinya pada Sukan Sea Filipina yang lalu.

-Aida Adilah Mat Arena Metro

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img