spot_img
spot_img

Lewis mahu ikut jejak Tyson

spot_img

London: Lennox Lewis mengakui dia mungkin membuat keputusan sensasi dengan kembali bertarung kerana ada ‘urusan’ yang belum diselesaikan dengan musuh lama heavyweight, Riddick Bowe.

Selepas Mike Tyson dan Roy Jones kembali bertarung dengan gabungan usia 105 tahun pada aksi pertunjukan Sabtu lalu, bekas juara dunia, Lewis memberi bayangan mungkin giliran dia kembali ke gelanggang selepas ini.

Lewis kelahiran British berusia 55 tahun berkata kepada BT Sport: “Pasti! Maksud saya, ia nampaknya sesuatu yang menyeronokkan.

- Advertisement -

“Anda tengok Mike Tyson; Mike membuat banyak perkara berbeza seperti gusti, berlakon malah mempunyai kumpulan muzik sendiri.

”Jadi dia tahu bagaimana menggembirakan penonton. Dia tahu apa perlu dilakukan dalam situasi ini.”

Lewis menewaskan Iron Mike menerusi KO di Memphis pada 2002 dan bersara selepas mencapai kemenangan TKO ke atas petinju Ukraine, Vitali Klitschko pada tahun berikutnya.

- Advertisement -

The Lion menewaskan petinju Amerika Syarikat, Bowe, 53, pada final Olimpik 1988 di Seoul dan meraih emas untuk Kanada – dia berpindah ke negara itu pada usia 12 tahun.

Tetapi kedua-duanya tidak pernah bertarung di arena profesional walaupun Lewis muncul pencabar utama WBC manakala Bowe muncul juara heavyweight pada 1992.

Bowe diingati dengan insiden membuang tali pinggang ke tong sampah ketika sidang akhbar selepas berang terhadap gesaan beberapa pihak supaya bertarung dengan Lewis.

Kata Lewis lagi: “Saya melihat sejarah mengapa petinju kembali muncul dan ramai berbuat demikian kerana tiada apa-apa lagi mahu dilakukan.

”Orang kerap datang kepada mereka dan bertanya, ”Hei, bila kamu nak berlawan semula dan dengan siapa akan kamu bertarung?”

”Tetapi ia tampak tidak bagus untuk mereka malah lebih buruk. Jadi saya lebih suka menjauhinya.

”Tetapi jika betul, saya mungkin kembali. Terdapat spekulasi Riddick Bowe mahu menentang saya, jadi masih lagi ada urusan belum selesai di situ.”

-Arena Metro

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img