spot_img
spot_img

Berhati-hati dengan applikasi palsu KWSP

spot_img

KUALA LUMPUR, 24 Nov – Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memberi amaran di laman Facebook mereka bahawa terdapat beberapa aplikasi i-Sinar palsu. Aplikasi ini dibuat untuk menjadi mangsa pengguna yang tidak berhati-hati yang ingin mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai inisiatif i-Sinar.

Aplikasi palsu termasuk “Dana Saya”, dan beberapa aplikasi “i-Sinar Online”. Applikasi palsu ini tiada di Apple App Store. Ia juga tidak dapat ditemui mereka melalui Google – yang mungkin bermaksud bahawa aplikasinya telah dikeluarkan, atau hanya diedarkan sebagai fail APK melalui sms atau whatsapp.

“Aplikasi mudah alih ini telah dibuat oleh mereka yang ingin mengambil kesempatan terhadap ahli KWSP yang ingin mengetahui tentang i-Sinar,” tulis wakil KWSP.

- Advertisement -

Di bawah inisiatif i-Sinar, ahli boleh membuat permohonan untuk mengeluarkan sejumlah RM60,000 dari Akaun 1 yang dikeluarkan dalam jangka masa 6 bulan. Kemudahan pendahuluan ini akan menguntungkan 2 juta anggota yang terjejas dengan anggaran nilai keseluruhan RM14 bilion.

Pada masa ini, KWSP tidak menerima permohonan untuk inisiatif i-Sinar. KWSP juga menyebut bahawa mereka tidak akan memilih pihak ketiga untuk sebarang urusan KWSP.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img