spot_img
spot_img

Teknologi belajar online China raih modal berbillion

spot_img

BEIJING / SHANGHAI (22 Okt): Perintis teknologi pendidikan yang berpangkalan di Beijing, Yuanfudao pada hari Khamis mengatakan bahawa ia telah memperoleh $ 2.2 bilion dari pelabur utama China dan antarabangsa dalam dua pusingan pembiayaan baru-baru ini yang dikatakan meningkatkan penilaian syarikat kepada AS $ 15.5 bilion.

Satu pusingan pembiayaan diterajui oleh media sosial China dan gergasi permainan online Tencent, dengan penyertaan dari Hillhouse Capital, Boyu Capital dan IDG Capital, kata Yuanfudao dalam satu kenyataan. Yuanfudao mengumpulkan US $ 1.2 bilion pada pusingan tersebut, lapor Reuters.

Pusingan kedua dipimpin oleh DST Global, dan pelabur lain termasuk pelabur CITICPE dan Singapura GIC dan Temasek.

- Advertisement -

Dana baru bermaksud permulaan start-up, yang mengoperasikan platform pelajaran langsung dan belajar dari rumah dalam talian, telah melipatgandakan penilaiannya dalam setahun kerana pelabur meningkatkan pertaruhan pada sektor yang menyaksikan lonjakan minat setelah wabak koronavirus mencetuskan tumpuan ke kelas dalam talian. Syarikat itu mengatakan ia kini mempunyai 400 juta pengguna di China.

Pada bulan Mac, ia mengumpulkan US $ 1 bilion, bernilai US $ 7.8 bilion.

Saingan utama Yuanfudao, Zuoyebang juga telah memulai usaha meraih dana baru dengan nilai AS $ 10 bilion, lapor Reuters bulan lalu.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img