spot_img
spot_img

Gol Mbappe julang Perancis

spot_img

Zagreb: Kylian Mbappe menjaringkan gol lewat permainan ketika Perancis menewaskan Croatia 2-1 pada saingan Liga Negara-Negara UEFA di Zagreb, hari ini.

Bintang Paris Saint-Germain (PSG) itu yang terdahulu terlepas peluang untuk menjaringkan gol, meledak jaringan ketika berbaki 11 minit permainan selepas gol pertama Antoine Griezmann dinafikan oleh Nikola Vlasic.

Perancis yang muncul juara dunia selepas menewaskan Croatia 4-2 di Moscow dua tahun lalu, turut melakar kemenangan 4-2 ketika kedua-dua pasukan bertemu di Paris bulan lalu pada saingan Liga Negara-Negara.

- Advertisement -

Les Bleus tidak pernah tewas kepada Croatia sekali gus menyaksikan Perancis berkongsi 10 mata dengan Portugal di tangga teratas Liga A Kumpulan 3.

Portugal yang muncul juara edisi pertama Liga Negara-Negara tahun lalu, tidak terkesan tanpa kehadiran Ronaldo berikutan positif Covid-19 apabila mencatatkan kemenangan 3-0 di Lisbon, hari ini.

Jurulatih Perancis, Didier Deschamps melakukan enam pertukaran dengan bintang Manchester United, Anthony Martial dan pertahanan Real Madrid, Ferland Mendy adalah antara yang terpilih untuk beraksi manakala pemain seperti Paul Pogba dan Olivier Giroud diketepikan.

- Advertisement -

Mendy menjadi watak utama jaringan pertama pada minit kelapan selepas hantaran silangnya menyebabkan Griezmann berjaya menjaringkan gol.

Mbappe kemudian gagal menyempurnakan hantaran Martial ketika gawang lawan terbuka luas dan Croatia kemudian bangkit di separuh masa kedua.

Beraksi di depan 7,000 penyokong, tuan rumah akhirnya memperoleh gol penyamaan minit ke-65 menerusi Vlasic.

Mbappe kemudian menjaringkan gol kemenangan minit ke-79 selepas menerima hantaran Lucas Digne.

-Metro Arena

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img