spot_img
spot_img

UMNO keluar PN ?

spot_img

KUALA LUMPUR (13 Okt): Umno sedang mempertimbangkan untuk menarik sokongannya terhadap Perikatan Nasional (PN) dan mengeluarkan syarat baru untuk meneruskan kerjasama politiknya dengan gabungan kerajaan.

Ini akan dilaksanakan melalui perjanjian bertulis secepat mungkin, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Ahmad Maslan (gambar) dalam satu kenyataan.

Dia mengatakan ini dipersetujui sebulat suara pada mesyuarat Biro Politik Majlis Tertinggi Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra malam ini.

- Advertisement -

Ahmad berkata, Umno juga akan mencadangkan kepada jawatankuasa pengarah Muafakat Nasional (MN) agar MN didaftarkan sebagai gabungan politik yang sah.

“Umno akan terus memperjuangkan rakyat dalam memastikan wabak Covid-19 ditangani oleh kerajaan dan pihak-pihak yang berkaitan dengan cara yang berkesan,” katanya.

Ahmad berkata, Umno menganggap kestabilan politik penting dan pertumbuhan ekonomi mesti dipertingkatkan.

- Advertisement -

“Umno berpendapat bahawa kestabilan politik sangat penting dan pertumbuhan ekonomi harus ditingkatkan. Sebarang keputusan yang diambil oleh Umno adalah untuk rakyat, agama, bangsa dan negara, ”katanya.

Semua bahagian Umno akan membincangkan perkara itu dalam mesyuarat yang dijadualkan antara 6 November dan 8 November, sementara perhimpunan agung Umno dijadualkan pada 19 Disember, tambahnya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img