spot_img
spot_img

Semua ahli parlimen PAS bersama PM & PN

spot_img

KOTA BHARU (11 Okt): PAS menekankan bahawa semua 18 anggota Parlimen (MP) parti itu tetap menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri untuk memimpin kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan, dalam satu kenyataan hari ini, mengatakan bahawa PAS tidak terpengaruh dengan retorik Presiden PKR dan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang mendakwa bahawa dia telah mendapat sokongan majoriti ahli parlimen untuk mengambil alih pemerintahan kerajaan.

“PAS menganggap isu yang dibangkitkan oleh individu yang sama sebagai tindakan putus asa yang didorong oleh kepentingan peribadi dan cita-cita untuk memanfaatkan situasi ketika pemerintah PN menangani Covid-19 serta mengambil langkah-langkah untuk memulihkan ekonomi negara.

- Advertisement -

“Dalam hal ini, PAS sangat yakin Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah tidak akan melayan tindakan terdesak ini. Sebaliknya, Seri Paduka akan menangani perkara itu berdasarkan peruntukan dan undang-undang di bawah perlembagaan negara.

“PAS juga berharap kerajaan mengambil tindakan undang-undang yang tegas terhadap mana-mana pihak yang menimbulkan keresahan dan kekeliruan di kalangan rakyat, dan juga menyebabkan kerosakan pada sektor ekonomi negara sebagai akibat daripada tindakan itu,” katanya.

Sebelum ini, dilaporkan bahawa Anwar, yang juga Ahli Parlimen Port Dickson, mendakwa bahawa dia telah mendapat persetujuan untuk mengadap Al-Sultan Abdullah untuk menyampaikan maklumat lengkap mengenai majoriti anggota Parlimen yang menyokongnya seperti yang dinyatakan semasa sidang media di Hotel Le Meridien di Kuala Lumpur pada 23 September.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img