spot_img
spot_img

Hilang 5 juta peluang pekerjaan – Covid19

spot_img

NEW YORK (5 Okt): Industri hotel di Amerika Syarikat telah kehilangan 5 juta pekerjaan sejak Februari, akibat pandemi COVID-19 yang telah meragut hampir 210,000 nyawa di negara ini, lapor agensi berita Xinhua. , memetik statistik terkini.

Kadar penginapan bilik hotel pada bulan Ogos di Amerika Syarikat adalah 48.6 peratus, turun 31.7 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lalu, dan kadarnya terus turun menjadi 48.5 peratus pada minggu kedua bulan September, kata STR, a. entiti swasta yang memberikan penanda aras data, analisis dan pandangan pasaran untuk sektor perhotelan global

Sementara itu, menurut Associated Luxury Hotels International (ALHI), hanya 38 peratus orang di Amerika Syarikat yang bercadang untuk bercuti dalam tahun 2020, berbanding dengan 70 peratus pada tahun biasa.

- Advertisement -

Tiga perempat hotel Amerika bersedia untuk memberhentikan lebih banyak kakitangan semasa wabak ini berjangkit, jika tidak ada bantuan lagi yang dikeluarkan oleh kerajaan pada waktunya, kata ALHI.

Sesuai dengan jumlah penghuni dan tingkat pendapatan saat ini, dua pertiga hotel di AS hanya dapat bertahan selama enam bulan beroperasi tanpa bantuan baru dari kerajaan, tambahnya.

Pangkalan data banci STR untuk akhir tahun 2015 menunjukkan kira-kira 5 juta bilik hotel di lebih daripada 52,000 hartanah di Amerika Syarikat.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img