spot_img
spot_img

Bermain dengan isu benci Menteri

spot_img

.

Kuala Lumpur 4 Oktober : Laman facebook penyokong Tun Dr Mahathir Mohammad dikesan cuba menimbulkan kebencian kepada pemimpin

Isu covid19 yang menular kini, disensasikan ia sebagai nama ‘kluster menteri’ . Kononnya ia berpunca dari ahli-ahli politik PN dan BN yang berada di Sabah sewaktu Pilihanraya Negeri diadakan .

- Advertisement -

Page facebook itu juga menyalahkan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana gagal mengawal ahli kabinetnya untuk kuarantin di rumah setelah pulang ke semenanjung .

Sentimen ini berjaya dimainkan kerana ‘anti-establishment’ sememangnya lumrah di dalam kehidupan manusia moden kini. Bukan sahaja di Malaysia namun di luar negara juga .

Yang paling merbahaya adalah apabila mereka memainkan isu kebencian kepada golongan kaya dan miskin . Golongan kaya adalah golongan yang ingkar kepada PKP menurut laman facebook tersebut .

- Advertisement -

 

Ramai berpendapat, isu-isu sensitif seperti itu boleh menggugat keamanan negara, terutamanya apabila wabak besar melanda dunia . Jika negara menjadi tidak stabil dan tidak tenteram, maka ia tidak akan baik untuk pembangunan ekonomi yang kini semakin lembap ekoran kegawatan dunia.

 

Kita berharap isu-isu seperti kebencian tidak dimainkan. Sudah pasti pembangkang adalah kerja mereka untuk membangkang, namun tanggungjawab sosial mesti diutamakan walaupun untuk mencapai objektif politik masing-masing.

Disertakan di bawah ‘posting-posting’ tersebut . Semoga ia menjadi sempadan buat semua rakyat Malaysia.

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img