spot_img
spot_img

Mendemokrasikan Pelaburan Digital

spot_img

KUALA LUMPUR: SCxSC Digital Finance kembali dan dijadualkan berlangsung pada 6 dan 7 Nov di Sime Darby Convention Center di sini.

Persidangan tahun ini akan berkisar mengenai bidang kewangan digital tertentu. Bertemakan “Mendemokrasikan Pelaburan”, persidangan ini menampilkan produk dan perkhidmatan pasaran modal baru, yang didukung oleh digital, untuk memberikan pilihan pelaburan yang lebih mudah, berpatutan dan mudah diakses kepada rakyat Malaysia.

Program utama akan melibatkan sesi panel interaktif oleh penceramah pakar dari institusi perkhidmatan kewangan, syarikat permulaan fintech dan pelabur teknologi kewangan mengenai trend digital baru dan bagaimana ini dapat meningkatkan penyampaian perkhidmatan dan produk kewangan kepada pengguna.

- Advertisement -

SCxSC Digital Finance adalah persidangan tahunan yang diketuai oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC). SCxSC adalah singkatan dari “Synergistic Collaborations by SC”.

Pengerusi SC Tan Sri Ranjit Ajit Singh akan menyampaikan ucapan perasmian, sementara Menteri Kewangan Kedua Datuk Johari Abdul Ghani akan memberikan ucaptama.

Persidangan itu akan menampilkan penceramah antarabangsa seperti presiden Rakuten Securities Rakuten Inc (Jepun) Yuji Kusunoki, pengasas dan presiden Betterment (AS) Eli Broverman, Life. Rakan kongsi dan pengarah pelaburan SREDA VC Igor Pesic, dan pengerusi Marvelstone Group Joe Cho, yang juga merupakan ketua pegawai eksekutif pengasas LATTICE80.

- Advertisement -

Dalam acara tersebut, Rakuten Trade, sebagai rakan inovasi SCxSC 2017, juga akan mengatur trek fintech yang menampilkan pengusaha fintech antarabangsa terpilih. Mereka akan membincangkan mengenai ekosistem Rakuten yang merangkumi syarikat fintech antarabangsa yang telah mereka laburkan dan bekerjasama, seperti InSIKT, Azimo, Yoyo Wallet, Currency Cloud dan Finatext.

Terdapat juga SCXSC 2017 Pitch Day, yang menyediakan platform untuk perniagaan yang kini sedang mengumpulkan modal melalui pelbagai pengendali platform ekuiti crowdfunding (ECF) berdaftar, untuk membincangkan perniagaan mereka kepada masyarakat umum dan menjawab pertanyaan daripada pelabur yang berminat.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img