spot_img
spot_img

Nak pilihanraya atau nak mati sebab Covid19 ?

spot_img

LANGKAWI (26 Sept): Anggota Parlimen Langkawi Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa dia tidak akan bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang jika diadakan mengikut jadual kerana dia akan berusia 98 tahun ketika itu.

Mantan perdana menteri itu, bagaimanapun, mengatakan dia akan bersedia memberikan nasihat dan berkongsi pengalamannya dengan anggota partinya, Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Dia memberitahu perkara ini kepada pemberita ketika ditemui di pusat perkhidmatan Ahli Parlimen Langkawi di sini hari ini.

- Advertisement -

Ditanya apakah ada keperluan untuk membubarkan Parlimen untuk diadakan pilihan raya umum berikutan perkembangan politik terbaru di negara ini, Dr Mahathir mengatakan situasi pandemik Covid-19 menimbulkan risiko terhadap rancangan itu.

“Dalam keadaan normal, ini dapat (dibubarkan) kerana PRU memberi kuasa kepada rakyat untuk memutuskan siapa yang akan menjadi kerajaan. Tetapi pada masa ini, negara ini menghadapi masalah Covid-19, masalah ini menyebabkan kos mengadakan PRU menjadi tinggi dan juga mendedahkan rakyat kepada penyebaran penyakit ini.

“Saya yakin jika PRU diadakan, banyak orang akan berjangkit oleh Covid-19, banyak yang akan mati. Persoalannya ialah adakah kita mengutamakan politik atau kehidupan rakyat, ”tambahnya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img