spot_img
spot_img

E Wallet saham pertama di Malaysia

spot_img

KUALA LUMPUR: Kenanga Investment Bank Berhad (Kenanga) menjalin kerjasama dengan Merchantrade Asia Sdn. Bhd. (Merchantrade) dalam memperkenalkan Kenanga Money, e-dompet broker saham yang pertama di Malaysia dengan sokongan ciri kad prabayar visa.

Pengenalan Kenanga Money tersebut adalah menandakan kemasukan bank pelaburan ini dalam ruangan sistem pembayaran tanpa tunai, yang memberi kebebasan kepada pelanggannya untuk memindahkan dana dari akaun dagangan saham ke e-dompet dan kad prabayar dengan mudah bagi pembayaran runcit, pengiriman serta pengeluaran wang di seluruh dunia.

Pengguna juga akan menikmati kemudahan fungsi pelbagai mata wang yang inovatif yang membolehkan mereka membeli, menjual dan menyimpan sehingga 20 mata wang asing pada satu-satu masa, dengan kadar pertukaran yang kompetitif di Merchantrade.

- Advertisement -

Pengarah Urusan Kumpulan Kenanga, Datuk Chay Wai Leong berkata, berkongsi visi yang sama untuk menginovasikan penyelesaian kewangan, kolaborasi strategik bersama Merchantrade itu memberi peluang kepada pihaknya membentuk semula pengalaman dalam pembrokeran saham buat pelanggan.

“Selain menikmati pendapatan faedah daripada baki kredit, pelanggan juga dapat mengakses dana mereka dengan mudah melalui e-dompet dan kad untuk pembelian harian, pengeluaran tunai, transaksi pelbagai mata wang di dalam dan luar negara, sekali gus meningkatkan kemudahan serta fleksibiliti dalam kehidupan seharian mereka.

“Dengan hampir 300,000 pemegang akaun Kenanga, usaha digitalisasi kami memfokuskan pada peningkatan ekosistem untuk menghasilkan nilai tambah baharu buat pelanggan,” katanya dalam satu kenyataan.

- Advertisement -

Tambahnya, selari dengan itu, Kenanga Money bakal melengkapkan perancangan rangkaian penyelesaian digital yang semakin membangun dengan menyasarkan pada penyediaan sebuah persekitaran bersepadu, lancar dan merangkumi pelbagai aspek untuk menampung capaian pelanggan yang kian meningkat.

Kenanga Money akan dilancarkan secara berperingkat dalam beberapa bulan akan datang.

Sementara itu, Pengarah Urusan Merchantrade Ramasamy K. Veeran berkata, pihaknya sentiasa mencari peluang baharu dengan rakan kongsi yang terbaik untuk bekerjasama dalam memperluaskan jangkauan Merchantrade bagi memenuhi keperluan pasaran lebih besar menerusi teknologi dan penyelesaian yang unik.

“Justeru, kami amat berbesar hati dapat bekerjasama dengan Kenanga bagi melancarkan e-dompet broker saham yang pertama di Malaysia. Apatah lagi, Kenanga dan Merchantrade merupakan jenama tempatan yang telah lama bertahan dan kini berkembang maju melalui inovasi digital,” katanya.

Ujarnya, Merchantrade yakin Kenanga Money akan membawa arus perubahan dalam industri pembrokeran saham dan diterima dengan penuh keterujaan oleh pedagang saham yang celik digital pada masa kini. – UTUSAN

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img