spot_img
spot_img

Xbox Series X berharga $ 499 (RM 2071.10)

spot_img

New York (Perniagaan CNN) Setelah lebih dari setahun penggoda dan pengumuman mini, misteri itu diselesaikan: Kami akhirnya tahu bahawa Xbox Series X generasi seterusnya akan berharga $ 499.

Xbox melancarkan tanda harga bersama dengan tarikh pelepasannya. Xbox Series X dan pelancaran Series S yang lebih kecil dan lebih murah pada 10 November. Pra-pesanan bermula pada 22 September.

Xbox One X generasi sekarang juga berharga $ 499, jadi konsol yang akan datang akan mengekalkan harga yang telah digunakan untuk sistem permainan video popular Microsoft (MSFT).

- Advertisement -

Menjaga harga tetap stabil dapat membantu dalam ekonomi yang masih menangani wabak yang sedang berlaku, tetapi strategi Xbox kurang fokus pada penjualan perkakasan baru daripada Sony (SNE).

Ini juga menjadikan permainan barunya dapat dimainkan di konsol lama dan juga permainan cloud, dan menjual Xbox Game Pass, sebagai cara untuk menguji lebih banyak permainan tanpa melakukan pembelian.

Jason Ronald, pengarah pengurusan program untuk Xbox Series X, memberitahu CNN Business pada bulan Julai bahawa syarikat itu “benar-benar memberi tumpuan kepada pemain dan tidak berusaha memaksa pemain untuk menaik taraf ke peranti individu atau membuat sesuatu yang eksklusif untuk peranti ini atau peranti itu. ” Dia menambah, “Saya rasa inilah yang membezakan kami dari persaingan.”

- Advertisement -

Mengenai PlayStation 5 yang akan datang, Sony masih belum menyatakan kos dan tarikh pelepasan yang tepat tetapi kami tahu ia akan datang musim percutian ini – dan para pakar meramalkan ia akan menjual Xbox lebih banyak, kerana hampir pasti akan mempunyai permainan eksklusif yang lebih baik.

“Microsoft berada dalam posisi yang sukar,” kata David Cole, pengasas dan CEO firma penyelidikan DFC Intelligence, kepada CNN Business.

Dalam laporan yang diterbitkan pada hari Selasa, DFC menulis bahawa jika Microsoft dapat menghasilkan lebih banyak unit konsolnya daripada yang Sony dapat, itu dapat menjadi kelebihannya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img