spot_img
spot_img

Tak perlu parti orang muda – MBJ

spot_img

JOHOR BAHRU: Tiada tiada keperluan untuk penubuhan sebuah parti politik khusus untuk orang muda. 

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Johor, Datuk Hasni Mohammad menegaskan, suara dan kepentingan generasi muda sentiasa diberi keutamaan di dalam parti politik sedia ada termasuk dalam BN sendiri.

“Kita tidak mahu menghantar mesej yang salah, kita hormat kebebasan mana-mana individu untuk menubuhkan parti politik namun di Johor, tiada keperluan untuk berbuat demikian. 

- Advertisement -

“Ini kerana bagi BN Johor, kita tidak mempunyai sebarang masalah untuk bekerjasama dengan orang muda (setiap parti mempunyai sayap pemuda) termasuklah MCA dan MIC,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar yang diadakan selepas menghadiri Majlis Memeterai Perjanjian Pembangunan Hartanah di antara Iskandar Waterfront Holdings (IWH) dan Metallurgical Corporation of China Bhd. (MCC) Singapura di sini hari ini. 

Beliau diminta mengulas hasrat Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang mahu menubuhkan parti khusus orang muda. 

- Advertisement -

Dalam pada itu, Hasni menambah, suara generasi muda sentiasa didengari dan tindakan sedemikian hanya akan melagakan-lagakan pihak terlibat. 

“Kegagalan sesebuah parti menguruskan kerjasama dengan orang muda tidak boleh dijadikan asas untuk tubuhkan parti orang muda.

“Jika ditubuhkan parti tertentu (parti orang muda), nanti akan ada pihak mahu tubuhkan parti orang tua dan parti wanita sahaja,” tambahnya. – UTUSAN

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img