spot_img
spot_img

10 Laman Web Cabaran Coding Paling Popular [Dikemas kini untuk 2020]

spot_img

Kaedah terbaik untuk meningkatkan kemahiran anda ketika belajar membuat kod adalah dengan menyelesaikan cabaran pengekodan.

Menyelesaikan pelbagai jenis cabaran dan teka-teki dapat membantu anda menjadi penyelesai masalah yang lebih baik, mempelajari selok-belok bahasa pengaturcaraan, bersiap sedia untuk wawancara kerja, belajar algoritma baru, dan banyak lagi.

Berikut adalah senarai beberapa laman web cabaran pengekodan yang popular dengan penerangan ringkas mengenai apa yang ditawarkan oleh masing-masing.

1. TopCoder

- Advertisement -

TopCoder adalah salah satu platform asal untuk pengaturcaraan dalam talian yang kompetitif. Ini menyediakan senarai cabaran algoritma dari masa lalu yang boleh anda selesaikan sendiri secara dalam talian menggunakan penyunting kod mereka.

Pertandingan Pusingan Tunggal mereka yang popular ditawarkan beberapa kali sebulan pada waktu tertentu di mana anda bersaing dengan yang lain untuk menyelesaikan cabaran yang paling cepat dengan skor terbaik.

Pengguna peringkat teratas di TopCoder adalah pengaturcara kompetitif yang sangat baik dan kerap bertanding dalam pertandingan pengaturcaraan.

- Advertisement -

Pengguna peringkat teratas mengekalkan blognya sendiri yang bertajuk Algoritma setiap minggu oleh Petr Mitrichev di mana dia menulis mengenai pertandingan pengkodan, algoritma, matematik, dan banyak lagi.

2. Coderbyte

Coderbyte memberikan 200+ cabaran pengekodan yang dapat anda selesaikan secara dalam talian dalam salah satu daripada 10 bahasa pengaturcaraan (lihat contoh ini).

Cabarannya bermula dari mudah (mencari kata terbesar dalam rentetan) hingga sukar (mencetak padanan kardinaliti maksimum grafik).

Mereka juga menyediakan koleksi tutorial algoritma, video pengantar, dan kursus persiapan wawancara.

Tidak seperti HackerRank dan laman web lain yang serupa, anda dapat melihat penyelesaian yang diberikan oleh pengguna lain untuk sebarang cabaran selain daripada penyelesaian rasmi yang disiarkan oleh Coderbyte.

3. Project Euler

Project Euler memberikan banyak cabaran dalam bidang sains komputer dan matematik.

Cabaran biasanya melibatkan menulis program kecil untuk mencari jalan keluar untuk formula atau persamaan matematik yang pintar, seperti mencari jumlah digit semua nombor yang mendahului setiap nombor dalam satu siri.

Anda tidak boleh membuat kod secara langsung di laman web dalam editor, jadi anda perlu menulis penyelesaian di komputer anda sendiri dan kemudian memberikan penyelesaiannya di laman web mereka.

4. HackerRank

HackerRank memberikan cabaran untuk beberapa domain yang berbeza seperti Algoritma, Matematik, SQL, Pengaturcaraan Fungsional, AI, dan banyak lagi.

Anda boleh menyelesaikan semua cabaran secara langsung dalam talian (lihat contoh ini). Mereka menyediakan perbincangan dan papan pendahulu untuk setiap cabaran, dan kebanyakan cabaran datang dengan editorial yang menjelaskan lebih banyak mengenai cabaran dan cara mendekatinya untuk mencari jalan keluar.

Selain editorial, anda tidak dapat melihat penyelesaian pengguna lain di HackerRank pada masa ini.

HackerRank juga menyediakan kemampuan bagi pengguna untuk mengajukan permohonan dan melamar pekerjaan dengan menyelesaikan cabaran pengekodan yang ditaja oleh syarikat.

5. CodeChef

CodeChef adalah laman web pengaturcaraan kompetitif yang berpusat di India yang menyediakan beratus-ratus cabaran.

Anda dapat menulis kod di editor dalam talian mereka dan melihat koleksi cabaran yang dipisahkan ke dalam kategori yang berbeza bergantung pada tahap kemahiran anda (lihat contoh ini).

Mereka mempunyai komuniti pengekod yang besar yang menyumbang ke forum, menulis tutorial, dan mengambil bahagian dalam pertandingan pengkodan CodeChef.

6. Exercism.io

Latihan adalah laman web cabaran pengekodan yang menawarkan 3100+ cabaran merangkumi 52 bahasa pengaturcaraan yang berbeza.

Setelah memilih bahasa yang ingin anda kuasai, anda mengatasi cabaran pengekodan tepat di mesin anda (Exercism mempunyai antara muka baris perintah mereka sendiri yang boleh anda muat turun dari GitHub).

Namun, ia sedikit berbeza dengan laman web cabaran lain, kerana anda bekerja dengan mentor setelah menyelesaikan setiap cabaran.

Mentor menyemak jawapan anda dalam talian dan membantu anda memperbaikinya jika diperlukan. Setelah jawapan anda disetujui dan dihantar, anda akan menghadapi lebih banyak cabaran.

7. Codewars

Codewars menyediakan koleksi cabaran pengekodan yang banyak dikemukakan dan diedit oleh komuniti mereka sendiri.

Anda dapat menyelesaikan cabaran secara langsung dalam talian di editor mereka dalam salah satu daripada beberapa bahasa. Anda boleh melihat perbincangan untuk setiap cabaran serta penyelesaian pengguna.

8. LeetCode

LeetCode adalah Hakim Online yang popular yang menyediakan senarai 190+ cabaran yang dapat membantu anda mempersiapkan diri untuk temu duga pekerjaan teknikal.

Anda boleh menyelesaikan cabaran secara langsung dalam talian dalam salah satu daripada 9 bahasa pengaturcaraan.

Anda tidak dapat melihat penyelesaian pengguna lain, tetapi anda diberikan statistik untuk penyelesaian anda sendiri seperti seberapa pantas kod anda berjalan jika dibandingkan dengan kod pengguna lain.

Mereka juga mempunyai bahagian Mock Interview yang khusus untuk persiapan temu duga pekerjaan, mereka menganjurkan pertandingan pengkodan mereka sendiri, dan mereka mempunyai bahagian untuk artikel untuk membantu anda memahami masalah tertentu dengan lebih baik.

9. SPOJ

Sphere Online Judge (SPOJ) adalah hakim dalam talian yang memberikan lebih daripada 20k cabaran pengekodan.

Anda dapat menghantar kod anda dalam penyunting dalam talian. SPOJ juga mengadakan pertandingan mereka sendiri dan mempunyai kawasan untuk pengguna membincangkan cabaran pengekodan.

Mereka tidak memberikan penyelesaian atau editorial rasmi seperti yang dibuat oleh beberapa laman web lain.

10. Codin Game

CodinGame sedikit berbeza dari laman web lain, kerana daripada hanya menyelesaikan cabaran pengekodan dalam editor, anda sebenarnya mengambil bahagian dalam menulis kod untuk permainan yang anda mainkan secara dalam talian.

Anda boleh melihat senarai permainan yang ditawarkan di sini dan contohnya di sini. Permainan ini dilengkapi dengan penerangan masalah, kes ujian, dan editor di mana anda dapat menulis kod anda dalam salah satu daripada 20+ bahasa pengaturcaraan.

Walaupun laman web ini berbeza daripada laman web pengaturcaraan kompetitif biasa seperti yang disebutkan di atas, laman web ini tetap popular di kalangan pengaturcara yang gemar menyelesaikan cabaran dan mengambil bahagian dalam peraduan.

Senarai ini didasarkan pada beberapa perkara: pengalaman saya sendiri menggunakan laman web, beberapa carian Google, siaran Quora, dan artikel seperti ini dan ini.

Saya juga sering mengunjungi beberapa forum dan subreddits seperti r / learnprogramming untuk melihat laman web apa yang biasanya disyorkan oleh pengguna di sana.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img