TERKINI
Buletin Pendapat TEKNOLOGI Trending

Top Platform Belajar Online 2020

August 25, 2020 4:13 pm – aiman adzhar

NO 1. UDEMY

Harga: Bervariasi dan berharga setiap kursus

Kelebihan: Mengakses lebih dari 150,000 kursus (diajar dalam lebih dari 65 bahasa) dalam pelbagai mata pelajaran

Udemy adalah gudang kursus dalam talian, dengan topik yang merangkumi banyak topik seperti pembangunan, perniagaan, kewangan, IT, produktiviti pejabat, pengembangan peribadi, reka bentuk, pemasaran, fotografi, kesihatan, muzik dan pengajaran dan akademik.

Tampilan dari kursus Udemy mungkin berbeza-beza, kerana kuliah boleh merangkumi elemen audio, video dan teks, serta kuiz (walaupun tidak semua elemen tersebut diperlukan.)

Dan masing-masing dibuat dan dikendalikan oleh pengajar. Pelajar boleh, bagaimanapun, mempratonton kursus untuk memastikan bahawa itu sesuai dengan harapan mereka.

Anda juga dapat meminta pembayaran balik sepenuhnya dalam 30 hari pertama pembelian jika anda tidak berpuas hati.

Sebaik sahaja anda membayar, anda akan mendapat akses seumur hidup ke kursus ini, dan platform ini memberikan sijil kelulusan kepada pelajar pada akhirnya.

Kos setiap kelas boleh berbeza-beza, dengan harga antara $ 15 hingga $ 20 dan yang lain berharga lebih dari $ 200.

Udemy juga tersedia dalam bentuk aplikasi, untuk iPhone dan Android.

NO 2.SKILLSHARE

Harga: $ 19 sebulan (atau $ 99 jika anda menggunakan langganan tahunan)

Kelebihan: Hasil kreativiti pantas dari pakar di platform mesra mudah alih

Skillshare menawarkan kursus berasaskan video dalam bidang seperti animasi, reka bentuk, ilustrasi, gaya hidup, fotografi, filem, perniagaan dan penulisan.

Kursus kemahiran boleh direka dan diajar oleh seniman, penulis dan kreatif lain. Ini biasanya terdiri daripada satu siri pelajaran video pendek, dengan banyak kursus yang memakan masa satu jam atau kurang untuk disiapkan.

Oleh itu, ada juga latihan dan arahan yang ditugaskan untuk anda lakukan untuk meningkatkan pengalaman dan mempraktikkan apa yang telah anda pelajari. Oleh kerana ia adalah platform berasaskan keahlian, anda dapat mengakses semua kursus di laman web ini.

Jika anda seorang pelajar, anda dapat menjimatkan 50% daripada kos keahlian premium dengan mendaftar dengan alamat .edu yang sah.

Skillshare juga menawarkan banyak kursus percuma, jika anda berminat untuk melihat bagaimana kursus mereka sendiri.

NO 3.COURSERA

Harga: Bervariasi bergantung pada kursus dan trek, tetapi bermula pada sekitar $ 39 setiap kursus

Kelebihan: Akses kursus universiti dengan potongan harga dan dapatkan kelayakan yang diiktiraf oleh industri

Coursera adalah platform pembelajaran dalam talian yang dapat memberi pelajar akses ke kursus akademik dan bahkan boleh mencapai ijazah Universiti, dengan kos yang lebih rendah daripada menghadiri kursus atau program tersebut secara langsung.

Topik merangkumi secara meluas, termasuk mata pelajaran seperti seni dan kemanusiaan, matematik dan logik, I.T., bahasa dan seterusnya.

Kelas yang anda akan dapati lebih dari 4,000 kursus di platform ini, dari lebih 200 universiti dan syarikat, termasuk Yale, Google dan University of Pennsylvania.

Terdapat beberapa jenis kursus dan program yang ditawarkan: Kursus biasa, pengkhususan (yang menumpukan pada penguasaan kemahiran), sijil profesional (bertujuan untuk membantu pencari pekerjaan naik melebihi yang lain), sijil trek induk (yang merangkumi modul dari program sarjana) dan dalam talian ijazah dari universiti.

Kos dan masa yang diperlukan untuk menyelesaikan setiap jenis kursus atau program berbeza-beza.

Sebagai contoh, kursus biasa mungkin berharga $ 39 dan memerlukan empat hingga enam minggu untuk menyelesaikannya, sementara ijazah dalam talian bermula pada $ 9,000 dan memerlukan satu hingga empat tahun untuk disiapkan.

Walau apa pun, anda akan mendapat sijil pada akhir kursus atau program anda, yang dapat membantu anda melakukan perkara seperti mencari pekerjaan atau mendapat kenaikan gaji.

Pengalaman kursus itu sendiri mungkin sedikit berbeza juga, tetapi secara umum, pelajar dapat menjangkakan perkara seperti kuliah video, kuiz yang bergerak sendiri, forum kumpulan dan projek langsung di soket.

Dan, seperti platform lain dalam senarai ini, Coursera mudah alih, jadi anda boleh belajar dari mana sahaja.

Perlu diingat juga bahawa Coursera menawarkan beratus-ratus kursus percuma, yang juga dapat membantu calon pelajar untuk merasakan platform tersebut.

comments



Comments

Artikel Secara Terus

Dapatkan berita dan informasi terkini secara terus ke email anda.
wa

[covid-data]
covid