spot_img
spot_img

Parti Cinta Malaysia buat laporan SPRM

spot_img

PUTRAJAYA (25 Ogos): Parti Cinta Malaysia (PCM) hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat 101 projek dengan nilai perolehan RM6.61 bilion yang diberikan melalui rundingan langsung di bawah pemerintahan Pakatan Harapan.

Naib Presiden PCM, R. Muralitharan berkata, SPRM juga harus menyiasat dakwaan salah laku dan penyalahgunaan kuasa oleh mantan Menteri Kewangan Lim Guan Eng kerana projek rundingan langsung diberikan oleh Kementerian Kewangan.

PCM juga mahu SPRM menyelidiki prosedur persetujuan dan kelayakan syarikat yang terlibat dalam projek tersebut, katanya kepada wartawan sebelum mengemukakan laporan itu di ibu pejabat SPRM di sini.

- Advertisement -

Semalam, Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz memberitahu Dewan Rakyat bahawa selama 22 bulan pentadbiran PH, 101 projek atau perolehan kerajaan bernilai RM6.61 bilion telah diluluskan melalui rundingan langsung.

Dia memberikan perincian projek-projek ini ketika menyelesaikan perdebatan mengenai RUU Sementara untuk Pembiayaan Kerajaan (Penyakit Coronavirus 2019 (COVID-19)) RUU 2020.

Jurucakap SPRM, ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan itu.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img